Класа - 11 стр.
Европа е най-тежко засегната от свиването на рекламата
Глобалните инвестиции в рекламата са се понижили с повече от 7%, като държавите в Европа са най-силно засегнати. Това сочи ново изследване на Nielsen, цитирано от prkernel. Докладът AdView Pulse разкрива, че разходите за реклама са се свили със 7,2 на сто през първото тримесечие на 2009 г. спрямо същия период на 2008 г.
Европа отбелязва най-тежкото поражение през първото тримесечие, като в Испания рекламата е по-малко с 28,2%, в Ирландия – с 21,2%, а в Италия - с 19,1%. САЩ отчита спад от 12,7%, докато инвестициите за реклама в Азиатско-Тихоокеанския регион са се понижили само с 2,3% през първото тримесечие на тази година. Индонезия отчита растеж от 19,1%, но основен принос за това имат изборите там, докато Китай е отчел слабо увеличение от 2,5%. “Ефектите от глобалната финансова криза засегнаха и световната индустрия в последното тримесечие, особено в Северна Америка и Европа“, коментира Бен ван дер Верф, административен директор на структурата Global AdView към Nielsen. „Дори Китай, където по принцип се отчита ръст в рекламата по време на китайската Нова година, бе регистрирано много слабо повишение”, добави той.
Вестниците, списанията, телевизията и радиото отчитат понижение в приходите от реклама, като печатните издания са начело на статистиката. „Отличници“ са списанията със 17,4% спад, следвани от вестниците с 9,1%. С най-голяма загуба в рекламните инвестиции – 19,9%, е автомобилният бизнес, следван от сектора на финансовите услуги - с 16,7% и модната индустрия - с 15,7%.
Въпреки мрачните данни за световния рекламен пазар, според прогноза на ZenithOptimedia, за която „Класа“ писа, глобалната реклама ще започне слабо да се възстановява през 2010 г. Анализаторите предвиждат свиването за 2009 г. да достигне 8,5 на сто, след което през следващата година индустрията да усети ръст от 1,6%. Единствената среда, която се очаква да отчете положителни резултати още тази година, е глобалната мрежа. От ZenithOptimedia прогнозираха, че разходите за интернет реклама ще нараснат с 10,1% през 2009 г. и очакват медията да формира пазарен дял от 15,1% от всички рекламни разходи до 2011 г. спрямо 10,5% през 2008 г.
понеделник, 13 юли 2009 г.
Европа е най-тежко засегната от свиването на рекламата
Етикети: в. Класа
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар