сряда, 15 юли 2009 г.

Списание Business Week се продава за 1 долар

Пари - 11 стр.
Списание Business Week се продава за 1 долар



Издателят на списанието McGraw-Hill потвърди, че проучва стратегическите възможности за него
Компанията McGraw-Hill, която е издател на сп. Business Week, може да спечели само 1 USD от продажбата му. Според източници на в. Financial Times издателят на списанието с 80-годишна история е наел инвестиционната банка Evercore да го продаде. От компанията, в чието портфолио е и рейтинговата агенция Standard&Poor’s, заявиха, че само проучват стратегическите възможности за Business Week.
Финанси
Рекламните приходи на списанието са намалели с 1/3 до 77.8 млн. USD през първата половина на 2009 г., а тиражът му за същия период е 936 хил. броя. През април McGraw-Hill отчете 2.8 млн. USD оперативна печалба за първото тримесечие на информационното и телевизионното си подразделение, в което влиза и бизнес списанието. Това е спад от 76.4% на показателя.
Перспективи
Малко вероятно е Time Inc, издателят на Fortune, или Forbes да наддава за Business Week, твърдят анализатори. Според инвестиционната банка DeSilva&Phillips далеч по-правдоподобна е версията за потенциални купувачи на списанието в лицето на OpenGate Capital, който купи TV Guide, Platinum Equity, притежателя на San Diego Union Tribune и издателя Mansueto Ventures. Platinum и OpenGate отказаха коментар на подобни слухове. Цената от 1 USD, който OpenGate плати за TV Guide, е вероятната цена, която ще бъде дадена за Business Week, прогнозират от DeSilva&Phillips.
Анализаторите обаче са единодушни, че издателят на списанието ще получи минимални приходи от продажбата му. Въпреки това обаче с подобен ход McGraw-Hill ще успее да намали загубите си за тази година поне с 10-20 млн. USD.

Няма коментари: