Дневник - Компании&Финанси - XII стр.
Социалните мрежи все по-често се използват за връзка с инвеститорите
Татяна ПУНЧЕВА
Комуникацията на българските компании в интернет се подобрява
Българските публични компании подобряват присъствието си в интернет и комуникацията си с инвеститорите въпреки кризата и благодарение на по-големия интерес към местния капиталов пазар през последните две-три години. През тази година всички компании на официалния пазар на Българската фондова борса (БФБ), най-престижния, вече имат интернет сайтове и публикуват най-необходимата за инвеститорите информация. Такива изводи прави Българската фондова борса от изследването, което представи на международната ДВИ конференция, организирана от Асоциацията на директорите за връзка с инвеститорите в България в края на миналата седмица. Според изследването, освен че всички компании на официалния пазар имат вече интернет сайтове, болшинството от тях публикуват информация за самата компания, мениджмънта й, финансовите резултати и общите събрания. Само няколко години по-рано повечето почти не са имали сайтове, каза Румен Соколов, главен експерт „Привличане на емитенти“ и „Международни връзки, комуникации и маркетинг“ към БФБ. Въпреки това е рано да се правят заключения, защото това е първото по рода си подобно изследване на пазара, поради което липсва база за сравнение. Напредък в комуникацията с инвеститорите отчете и Елена Маринова, инвестиционен анализатор от Danske capital за България. Тя поясни, че според изследването на инвестиционния фонд българските компании представят по-своевременно и по-изчерпателна информация във финансовите си отчети за разлика от колегите си в Румъния. Допълнително те са подобрили качеството на разкриваната информация по запитванията на инвеститорите, поясни тя. Все пак Маринова отчете, че има какво да се желае от страна на поддържането на регулярен контакт с инвеститори чрез електронна поща или конферентни връзки. В глобален мащаб електронната поща може би скоро ще влезе в историята като канал за комуникация с инвеститорите. Причината е, че все по-голяма популярност придобиват социалните мрежи като Twitter, Facebook и LinkedIn, посочи Майкъл Макгаф, вицепрезидент „Маркетинг и членство“ към Американската асоциация на директорите за връзка с инвеститорите NIRI. Освен с активно онлайн присъствие в социалните мрежи болшинството от по-големи публични компании в САЩ са увеличи комуникацията си с инвеститорите заради кризата, показва проучване на NIRI. Най-често задаваните въпроси от инвеститорите вече са свързани основно с нивото на задлъжнялост на компаниите, очакванията им за краткосрочното им представяне и плановете им за съкращаване на разходи. Значително са се увеличили обажданията от дългосрочни инвеститори. Макар и все още далеч от българската реалност, инвеститорите все повече разчитат на социалните мрежи, за да разпространяват информация от презентации, общи събрания и пресконференции на публичните компании в САЩ. Според публикация в блога на IR web report пресен пример за това е денят на инвеститорите в eBay през март тази година. Освен анализатори и журналисти на мероприятието са присъствали и стотици невидими участници чрез микроблогинга си в Twitter. Няколко анализатори, а и корпоративният блогър на самият eBay са изпащали по няколко изречения за случващото се и впоследствие са задавали въпроси, получавани чрез Twitter, на присъстващите на мероприятието. От събитието е имало няколкостотин Тwitter постинга, а впоследствие отново блог пространството е събрало освен обичайното видео и аудио от събитие и допълнителна информация като презентации и медийно отразяване на събитието.
***
Текст под снимка
Майкъл Макгаф от американската асоциация NIRI (вторият от дясно на ляво) призова директорите за връзка с инвеститорите в България да бъдат открити и достъпни за заинтересуваните лица въпреки кризата
понеделник, 20 юли 2009 г.
Социалните мрежи все по-често се използват за връзка с инвеститорите
Етикети: в. Дневник
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар