Класа - 15 стр.
Големите новинарски организации ще са с платени сайтове go една година
Почти всички новинарски организации ще таксуват потребителите си за ползване на онлайн съдържание до една година. Това прогнозира финансовият редактор на "файненшъл таймс" Лайънъл Барбър, пише в. "Гардиън". Според журналиста изграждането на онлайн платформи, които могат да таксуват читателите си за статии на базата на абонамент, е едно от ключовите предизвикателства пред новинарските организации. "Как работят тези онлайн модели на плащане и какъв приход могат да генерират все още не може да се каже", заявил Барбър в реч по време на събитие на Организацията за медийни стандарти в Британската академия. Барбър е поредната водеща фигура в медийния бизнес, която предлага вестникарската индустрия да промени из основи съществуващия си бизнес модел. Председателят и главен изпълнителен дирек- тор на News Corporation Рупърт Мърдок заяви през май, че очаква сайтовете на неговите вестници да започнат да таксуват за достъп в срок от една година. А конкурентният на изданията на News Corp "Ню Йорк таймс" се очаква да въведе платения онлайн достъп в следващите три до четири седмици, пише още "Гардиън". Лайънъл Барбър припомни, че "файненшъл таймс" е въвел модела, при който се осигурява безплатен онлайн достъп до ограничен брой материали, след което се предлага на потребителя да плати за абонамент. Сайтът на изданието се посещава от повече от 1,3 млн. незаплатили регистрирани потребители от целия свят, а тези, които са абонирани за платено съдържание, са 110 хиляди. Редакторът на икономическото издание допълни, че може да направи някои "скромни предложения" относно това как журналистиката не просто да оцелее, а да процъфтява в дигиталната ера. Той каза, че цифровият свят представлява заплаха, но и огромна възможност за утвърдените новинарски организации и предупреди, че на най-голям риск е изложено оцеляването на посредствените медии. Барбър направи разграничение между професионалната журналистика и блоговете, които по думите му са базирани на мнения вместо на установени факти, но стават все по-влиятелни в определянето на публичния дневен ред. Редакторът добави, че блогърите обикновено не работят по същите стандарти като професионалните журналисти. "Те често съобщават слухове като факти с аргумента, че читателите могат да се намесят и да променят написаното, ако то не отговаря на истината", добавя той.
вторник, 21 юли 2009 г.
Големите новинарски организации ще са с платени сайтове go една година
Етикети: в. Класа
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар