събота, 15 ноември 2008 г.

Джеймс Мърдок на медиен форум в Монако: News Corp. удвоява бизнеса си в Европа и Азия

Класа - 11 стр.
Джеймс Мърдок на медиен форум в Монако: News Corp. удвоява бизнеса си в Европа и Азия



Корпорацията не споделя мрачните прогнози за бъдещето на вестниците, изпълнителният вицепрезидент Марти Помпадур напуска
News Corporation ще се фокусира Върху удвояване на европейския и азиатския си бизнес в близките пет години. Това съобщи Джеймс Мърдок на медийния форум В Монако, пише "Файненшъл таймс". Решението на корпорацията е Взето Въпреки скорошните загуби от инвестиции в ITV, германската компания за платена телевизия Premiere и прекратените търгове за продажба на активи в Русия и България. Мърдок загатна и за бъдеща възможност за големи придобивания, прогнозирайки, че някои от конкурентите му, включително тези на индийския пазар, ще претърпят колапс. Изместването на пазарните оценки от корпоративните постъпления може да направи възможни сделки, които преди бяха невъзможни, коментира Мърдок. Той добави, че харченето на $5,5-те млрд., които News Corp. притежава, трябва да става предпазливо, докато пазарите са неустойчиви. "Не искаме да сме силни сега, а да се провалим в първия етап от финансовата буря", каза той. Мърдок-младши съобщи още, че според него вестниците предоставят една от най-добрите Възможности за иновации в модерната медийна индустрия. В едно от първите си изказвания, след като оглави бизнеса на News Corp. в Европа.и Азия, той призна, че издателският бизнес на корпорацията във Великобритания е в труден период. Причината - редуцираните приходи от реклама. Въпреки това обаче Мьрдок каза, че News Corp. не споделя мрачните прогнози на другите издатели за бъдещето на печата. В изказването си той обвини индустрията в неспособност да отговори на променящите се желания на потребителите. "Вестникарската индустрия прекара много време в занимания с неща, които са извън пресата, и недостатъчно време в мисъл за ежедневието на потребителите си", каза Мърдок. Той даде пример със "Сънди таймс", който промотира бизнес извън издателския, и "Сън", печелещ десетки милиони паунди на година от онлайн бинго игра. Таблоидът си осигурява постъпления и от търговци на дребно, тъй като рекламира разпродажби. В четвъртък News Corp. оповести, че Марти Помпадур, който помогна на Рупърт Мърдок да изгради източноевропейската си империя, напуска компанията. Този ход потвърждава влиянието на Том Мокридж върху европейските активи на корпорацията.
Помпадур е изпълнителен вицепрезидент на News Corp. от 1998 г. и е председател на News Corp. Europe от януари 2000 г. Той отговаря за дейността на радиоканалите на корпорацията в Русия и за външната й реклама. Мокридж беше назначен за главен изпълнителен директор на European Television през май тази година. На този пост той контролира пряко телевизионната дейност в Европа, извън Великобритания, което включва Sky Italia, миноритарен дял в германския тв оператор Premiere и поредица от дялове в телевизии на територията на България, Полша и Турция.
събота, 15 ноември 2008 04:52:12

Няма коментари: