сряда, 20 май 2009 г.

Интернет убива вестниците и ражда нов вид новинарски бизнес

Класа - 11 стр.
Интернет убива вестниците и ражда нов вид новинарски бизнес



Надпреварата е напрегната, но Сан Франциско има голям шанс да стане първият американски град без всекидневник, пише сп. "Икономист" в анализа "Възраждането на новините", цитиран от БТА. Основаният през 1865 г. "Сан франсиско кроникъл" съкращава и без това намаления си персонал, опитвайки се да не бъде закрит.
Днес повечето отрасли са в тежко положение, но само няколко са в толкова лошо като новинарският бизнес. Най-зле е ситуацията в Америка, където много вестници дълго време се радваха на спокоен живот, защото бяха местни монополисти, но от началото на 2008 г. и във Великобритания вече спряха около 70 местни издания. А при тези, които оцеляха, рекламите намаляват, журналисти остават без работа.
Кризата е най-дълбока в англосаксонските страни, но е засегнала целия богат свят: влиянието на интернет, подсилено от рязкото намаляване на рекламите, съсипва класическия всекидневник.
Като съдържание вестникът е пакет от информация, който съществува, за да привлича погледа ви към рекламите.
Интернет обаче е предпочитан повече от рекламодателите, тъй като новините във виртуалното пространство могат по-често да се осъвременяват и прецизират.
Изходът за новинарските компании днес е да намерят бизнес модел, който да работи онлайн.
Някои вестници, като "Файненшъл таймс" и "Уолстрийт джърнъл", които имат над един милион абонати в мрежата и които неотдавна обещаха да разработят система за микроплащания за отделни статии, вече взимат пари за достъп до публикациите си.
Ще ги последват и други: Рупърт Мърдок, собственикът на "Уолстрийт джърнъл", очаква и останалите му издания да станат платени.

Няма коментари: