skip to main |
skip to sidebar
Цици и дупета нон стоп в телевизора
в. Телеграф
Формулата „сексът продава" е сериозно застъпена в българските реклами. Независимо дали те се представят по уличните билбордове на родината ни или се въртят в ефир по-всяко време на денонощието.
Рекламата използва сексуалния нагон на всеки един от нас като инструмент за събуждане на интерес към определен продукт. Крайната цел е да продава и обикновено залага на привлекателни модели. Голотата в рекламата вече е необходим атрибут в убеждаването на публиката. Лостове Сексът, заедно с романтиката и любовта, са най-мощните лостове в маркетинга и рекламата. Изследванията сред купувачи, веднага след като са направили своята покупка, сочат, че сексът предизвиква непосредствен интерес, успява да го задържи и пряко кореспондира с продукта в рекламата.
Сексът в рекламата влияе повече върху мъжа-купувач, отколкото върху жената-купувач. При мъжа нуждата от секс като физическа потребност е голяма, затова той е доста податлив на манипулативни рекламни техники, разчитащи на стереотипното мислене и поведение. Жената е по-склонна да бъде подкупена с романтика и любов в рекламното изображение, отколкото с открит сексуален призив.
Пирамида
Това се обяснява и с пирамидата на американския психолог Ейбрахам Маслоу.
Пирамида на потребностите 1 е понятие което психологически обяснява потребностите на човек, и теорията е следната - в тази пирамида на потребностите задоволяването на първичните потребности - глад, оцеляване, размножаване, съответно секс, е на най-долното ниво на пирамидата. Затова се счита, че за да постигне човек нещо от по-горните нива, свързано със знание, развитие на съзнанието и така нататък, трябва най-напред да са задоволени тези първични нужди. Поради тази причина сексът продава. Подобен механизъм съществува и при използване на жаждата, глада, престижа, властта.
стр. 14-15
Няма коментари:
Публикуване на коментар