петък, 8 февруари 2008 г.

Рекорден зрителски интерес към „Супербоул"

Рекорден зрителски интерес към „Супербоул"
в. Дневник
Лили ЧОЛАКОВА

Тазгодишният финален мач на Националната футболна лига (НФЛ), известен като „Супербоул", е достигнал рекордни стойности за зрителски интерес. По данни на медиите в САЩ победата на „Ню Йорк джайънтс" над „Ню Ингланд пейтриътс" е гледана от безпрецедентните в историята на НФЛ 97.5 млн. зрители. Така изданието на „Супербоул" от 2008 г. подобри рекорда от 1996 г., когато организаторите на мача между „Далас" и „Питсбърг" отчетоха 94.1 млн. Миналата година победата на „Индианаполис" срещу „Чикаго беърс" в Маями беше проследена от 93 млн. зрители - второто най-добро постижение по зрителски рейтинг в историята на „Супербоул". В същото време 42-ият финал влезе в историята на американската телевизия като второто най-гледано предаване. Рекордът в това отношение все още се държи от последната серия на комедийния сериал M*A*S*H, която през 1983 г. беше наблюдавана от 105.7 млн. души. Големият зрителски интерес беше и основната причина за високите цени на рекламите по време „Супербоул". Така например 30-секунден рекламен спот достигна цена 2.7 млн. долара. „Трябва да се съгласите, че това беше перфектен мач от рекламна гледна точка", посочи в тази връзка Тим Колкинс, професор по маркетинг. Мачът в неделя, който сложи край на надеждите на „патриотите" да завършат сезона и плейофите без загуба, е следен в 43.3% от американските домакинства. Увеличението спрямо миналогодишния финал е с 0.7%. Най-високите стойности в това отношение датират от 1982 г., когато 49.1% от домакинствата са гледали победата на „Сан Франциско" над „Синсинати".
стр. 23

Няма коментари: