събота, 20 декември 2008 г.

Нито една медия не може да вземе надмощие над останалите

Expert.bg - България
Нито една медия не може да вземе надмощие над останалите



Живеем в медийна демокрация, където нито една отделна медийна форма не може да вземе надмощие над останалите. Сега сме в период, когато всеки може да даде своя принос към медиите, не само традиционните медийни компании.
Това са част от заключенията в доклада от третото годишно проучване на Deloitte за състоянието на медиите, цитирано от TechNews.
"Ще съществуват едновременно много медии," каза Ед Морън, директор иновации на продукти в Deloitte Services. "Ние не виждаме нещо да изчезне."
Ако се вземе населението като цяло, телевизията остава най-влиятелната медия за 88% от участниците в проучването. Списанията (49%) и онлайн изданията (48%) си делят второто място. Радиото остава влиятелно за 27% от участниците. Само 5%, предимно от най-младото поколение) смята, че рекламите, изпращани на мобилните телефони, имат най-голямо въздействие. Грубо 70% от всички потребители гледат видео, генерирано от потребители. YouTube вече не е просто краткокрайна мода.
Изследователите от Harrison Group са разговаряли с повече от 2 000 американци от четири поколения на възраст от 14 до 75 години. Те са ги интервюирали в периода от 17 септември до 20 октомври, през който започна колапса на икономиката.
Проучването сочи, че 66% от хората все още предпочитат филми на физически дискове пред изтеглени от интернет филми. Но само 20% от потребителите планират да купят устройство Blu-ray през следващите 12 месеци. Цената е първостепенен фактор.
Склонността да се плаща абонамент за съдържание без реклама е намаляла в сравнение с миналата година. Повечето потребители искат да получат безплатно съдържание. Сега те прекарват 12 часа седмично в интернет само за лични и социални нужди.
Поколението на 21 век - от 14 до 25 години - е потвърждение на това заключение, тъй като то достъпва съдържание с помощта на всички видове нови устройства и платформи за разпространение, използвайки разнообразни ценови схеми и рекламни модели. Тази възрастова група консумира най-много медия и за нея е най-голяма вероятността да получава забавления от множество медийни източници и приложения. Това е в контраст с положението от преди десетина година, когато медията беше по-скъпа и поради това се консумираше най-често от по-старите поколения с по-големи доходи, каза Морън.
Това не е изненадващо, тъй като по принцип младите хора възприемат по-бързо новостите, както стана и с това поколение, което се увлече веднага по игрите, музиката, интернет и съдържанието, генерирано от потребители. За тях е по-малко вероятно да четат вестници, да гледат телевизия, да четат официални новинарски сайтове или да посещават традиционни сайтове за пазаруване и преглед на продукти. Техният предпочитан начин на възприемане на съдържание е да гледат видео в уеб и джобни устройства или да слушат музика на мобилни телефони и MP3 плейъри.
Изненадата е в това, че младите хора четат списания, както правят това и други поколения, включени в проучването. Дори когато имат избор между уеб сайт на списание и списание на хартия, те предпочитат печатното издание.
Групата на по-старото поколение, от 26 до 42 години, споделя много от навиците на по-младите. Те обичат цифровата телевизия и устройства. 56% от тях използват цифрови видео устройства, за да могат да боравят по-гъвкаво със съдържанието и да елиминират рекламите. Те са привързани към компютрите си, консумират много медия и са по-податливи на интернет рекламите, отколкото на тези в печатните издания. Тези хора се забавляват с видео игри, на които доскоро родителите се мръщеха, а сега се смятат за фамилно занимание.
iPhone има голямо влияние върху начина, по който потребителите общуват помежду си, получават новини и се забавляват. Много млади хора го използват като заместител на лаптопа.
Социалната мрежа Twitter също се превърна в една изключително важна форма на общуване. Twitter, която миналата година дори не беше в радара на проучването, е прекрасен пример за това как младото поколение може да популяризира една напълно нова технология, за разлика от минали години, когато организациите бяха първите, които възприемаха новите неща.
"Нещо от рода на Twitter е анатема за корпорациите, които са загрижени за сигурността и липсата на контрол над технологията," каза Морън. "Това е перфектен пример за начина, по който силата преминава към потребителите."
Двете следващи възрастови групи от по-старото поколение - от 43 до 61 години и от 62 до 75 години продължават да четат книги, списания и вестници. Те изостават във възприемането на нови технологии. Зрялото поколение отдава най-голяма важност на телевизията и възприема най-добре реклами в печатни издания.

Няма коментари: