сряда, 8 октомври 2008 г.

Пием отговорно след реклама

24 Часа - 1 стр.
Пием отговорно след реклама

Паола ХЮСЕИН

75% от рекламата на алкохол ще изглежда различно след 2009 г., тъй като в нея ще има послания за отговорна консумация. Нито една реклама на питие няма да бъде адресирана към децата, ще липсват сексистки обиди или унизителни образи на мъже или жени. Клиповете ще се въздържат от показването на прекомерна употреба на алкохол или свързването му с успех в бизнеса, обществото или секса. Няма да се рекламира приемането му от непълнолетни, бременни, на работното място или шофьори. С всичко това се ангажира Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки у нас, за което уведоми с отворено писмо и Съветът за електронни медии. Публичната й заявка е заради доклада за влиянието на маркетинга и рекламите върху равенството между половете. Той е приет на 3 септември от Европарламента.
Асоциацията призовава рекламните агенции също да се съобразят със саморегулациите й и да не допускат неверни, заблуждаващи, обидни или неморални реклами. Членове на асоциацията са водещи български и европейски производители на спиртни напитки. Тя самата е член на Европейската асоциация на производителите на спиртни напитки (CEPS). „Основополагащият документ е Хартата за отговорна консумация на CEPS. Тя въвежда регламенти на етична реклама и алкохолният бранш у нас не може да не бъде съпричастен. Още повече, че генералната асамблея на CEPS догодина ще бъде у нас. На нея ще дойдат представители на Еврокомисията и на ОЛАФ", каза шефът на нашата асоциация Бранимир Ботев. На заседанието си вчера СЕМ установи още, че езикът на омразата в тв и радиопредавания е зачестил.

сряда, 8 октомври 2008 03:35:57

Няма коментари: