сп. Мениджър - 228 стр.
Томас Вавра, директор проучвания „Софтуер" в IDC за Централна и Източна Европа, Близкия изток и Африка: Business Intelligence намира отговорите, които всеки бизнес търси
Начо СТРИГУЛЕВ
Необходима е повече информация за различните избори и различните пътища, по които компаниите могат да поемат. Мнението е на Томас Вавра, директор проучвания „Софтуер" в IDC за Централна и Източна Европа, Близкия изток и Африка
- Господин Вавра, каква е вашата оценка за пазарното разпространение на решенията за бизнес анализ (Business Intelligence - BI) в Източна Европа и по-специално в България?
- Концепцията за Business Intelligence е широко възприета в Централна и Източна Европа, включително в България. До голяма степен обаче възприемането спира дотук. Много компании разбират ползата, която BI може да донесе на организацията, но не притежават информацията, опита и бизнес процесите, необходими за прилагането на такова решение. Един от резултатите от тази ситуация е, че компаниите често възприемат изчаквателна позиция и забавят прилагането на системи за бизнес анализ в организацията, докато съберат повече информация и преценят по-добре своите нужди и начините за тяхното удовлетворяване. Много български компании се намират точно в това положение: "Знаем, че трябва да направим нещо, но просто не сме сигурни какво". Това не е непременно лоша ситуация. Много организации в развиващите се пазари често играят ролята на "наблюдатели" и с времето развиват по-фокусирана стратегия за въвеждането на Business Intelligence решение. Това им позволява да преминат "от нула" до "гребена на вълната" в своята BI архитектура.
- Смятате ли, че компаниите в България имат нужда от допълнително „образоване" за потенциала на BI?
- Наистина компаниите в региона, включително в България, трябва по-добре да разберат какво може да им предложат системите за бизнес анализ. Вече съществува разбиране по темата, но специално в България е необходима повече информация за различните избори и различните пътища, по които компаниите могат да поемат. Според IDC инвестициите в BI до момента остават ограничени. Това показва, че има голям латентен потенциал за растеж на BI пазара в България през следващите години. Компаниите ще научат повече, ще начертаят своите стратегии и в резултат ще станем свидетели на по-бърз растеж.
- Бихте ли описали по възможно най-практичния начин защо системите за бизнес анализ са важни за бизнеса?
- Ще отговоря по възможно най-простия начин. В своята същност Business Intelligence отговаря на една проста философия: "Вие вече имате данните - защо не ги използвате?". BI търси отговори на въпросите, на които всяка организация би искала да отговори: кои са най-добрите ни клиенти, къде харчим твърде много пари в производството, кои са най-успешните ни партньори и т.н. Това са само няколко от нещата, на които може да отговори BI, a има още много. Така че основната причина системите за бизнес анализ да са важни е, че може да ви кажат повече за вашия бизнес и бизнес операции, както и да ви помогнат да се адаптирате в един променящ се пазар.
- Кои са най-важните текущи тенденции в BI технологиите?
- Ние в IDC забелязваме една паралелна тенденция. От една страна, има компании, които вървят по "традиционния BI път" и използват добре познатите инструменти и технологии за интеграция, за да обединят корпоративните данни и да ги използват по-добре. От друга страна, съществува една растяща тенденция към прилагането на аналитични приложения, които помагат на компаниите да открият отговорите, които търсят, директно в самото приложение. Може да мислите за това като за "затворен кръг" от информация в едно-единствено приложение.
- Кои са основните фактори за развитието на BI технологиите в близкото бъдеще?
- Предстои да разберем това. Business Intelligence обхваща много широк диапазон дейности, а самото понятие означава нещо различно за всяка отделна организация или компания. Това, което ще бъде интересно да се наблюдава, е как компаниите еволюират и се адаптират след въвеждането на BI решения, както и какво са научили по време на този процес. С нарастването на броя на компаниите, които поемат по "пътя на BI", те ще научават какви следващи стъпки трябва да предприемат, за да продължат процеса, както и какви нови технологии ще бъдат търсени в резултат от него.
неделя, 5 октомври 2008 05:02:57
неделя, 5 октомври 2008 г.
Томас Вавра, директор проучвания „Софтуер" в IDC за Централна и Източна Европа, Близкия изток и Африка: Business Intelligence намира отговорите, които
Етикети: сп. Мениджър
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар