Класа - 11 стр.
"Фейсбук" ще регистрира 200-милионния си потребител
Социалната мрежа тества нови начини за промотиране на продукти
Очаква се през тази седмица в социалната мрежа "Фейсбук" да се регистрира 200-милионния потребител, пише "Ню Йорк таймс". През август 2008 г. в сайта за социални контакти влезе 100-милионния юзър, а само осем месеца по-късно хората с профили във "Фейсбук" са нараснали двойно. Този смайващ ръст сочи, че мрежата бързо се превръща в доминираща социална екосистема в интернет и в ключов за личните и бизнес комуникации инструмент, коментира американският
всекидневник. Финансовите предизвикателства пред "Фейсбук" не са по-различни от тези пред другите онлайн услуги. За да се справи с тях, социалната мрежа опитва нетрадиционни начини за реклама. Подходът на сайта е да покани рекламодателите да се присъединят в общуването на потребителите. Новите "ангажиращи" реклами на "Фейсбук" предлагат на юзърите да се присъединят към фен групи на различни марки и компании, за което някои рекламодатели дори предлагат отстъпки в цените на продуктите си. Ако потребител на мрежата се съгласи, неговото присъединяване към фен група на бранд се разпространява до всичките му приятели в сайта. В момента се тества и нов начин за промотиране във "Фейсбук", който ще позволява на регистрираните да гласуват в анкети за определени марки и въпроси, свързани с тях. При този подход рекламодателят ще заплаща на компанията всяко участие на потребител в анкета. "Опитваме се да доставим антидот на бунта на юзърите срещу рекламите, които прекъсват дейността им", обясни Шерил Сандберг, главен оперативен директор във "Фейсбук". Социалната мрежа е създадена преди 5 години в общежитията на Харвард. Екипът на Марк Цукерберг, 24-годишният съосновател и главен изпълнителен директор на компанията регистрира по около милион нови членове на ден. В момента повече от 70% от записаните в социалната мрежа живеят
извън САЩ, в страни като Италия, Чехия, Индонезия. Популярността на сайта в тези държави се е увеличила през последната година, след като компанията го предлага във версия на местните езици. По повод разрастването на броя на потребителите Цукерберг коментира, че 200 милиона в свят от 6 милиарда души е малко. "Все пак е чудесно, че за такъв кратък период сме достигнали до толкова хора, но определено има какво още да се желае", добави той.
понеделник, 30 март 2009 г.
"Фейсбук" ще регистрира 200-милионния си потребител
Етикети: в. Класа
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар