сряда, 1 април 2009 г.

Nielsen Co. регистрира 6% ръст на приходите, продължава със съкращенията

Класа - 11 стр.
Nielsen Co. регистрира 6% ръст на приходите, продължава със съкращенията



Списанието "Брандуийк" може да остане само в онлайн Вариант
Американската компания Nielsen Co. обяви приходи в размер на $5,012 млрд. за 2008 г. Това е повишение от 6% спрямо 2007 г., когато постъпленията на компанията са били $ 4,707 млн, съобщава официалният сайт на Nielsen. Като се изключи влиянието от нестабилността във валутата, печалбата за годината се е увеличила с 4,5%.
Обявеният оперативен приход за 2008 г. е $118 млн в сравнение с $416 млн. за предходната 2007 г. Печалбите преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация са $1,343 млн. Считано до 31 декември 2008 г., цялостният дълг на компанията е $8,494 млн., а паричният баланс - $466 млн. Капиталобите разходи са $370 млн. за 2008 г. Спрямо $266 млн. за предходната 2007 г.
Преструктуриране на дейностите
Наред с това обаче групата отчете оперативна годишна загуба от $251 млн. от подразделението си за бизнес медии. Тя се компенсира от оперативна печалба в размер на $224 млн. от дейностите, свързани с медийни проучвания, както и от постъпленията от $259 млн: от потребителски проучвания. Nielsen съобщи и за мащабно преструктуриране на ключовите си дейности, включително и съкращения на 1600 работни места от офисите си по света.
По-голямата част от редуцирането на състава вече е била направена през
последното тримесечие на миналата година и началото на 2009 г. Останалите съкращения се очакват по-късно през тази година, казват от компанията. Към момента служителите на Nielsen Co. са 35-36 хил. души.
Повечето от съкращенията се отнасят до дейностите на фирмата извън САЩ. Преструктурирането, което започна преди няколко години, бе ускорено от ефекта на глобалната криза върху медийния сектор и този на потребителския маркетинг, от които до голяма степен зависят приходите на фирмата.
"Брандуийк" спира?!
Междувременно стана ясно, че издателското подразделение на компанията Nielsen Business Media обмисля да обедини печатното си издание "Брандуийк" с едно от другите си списания "Медиауийк" или "Адуийк", пише сайтът MediaPost.
Списанието е застрашено заради ефекта на финансовата криза върху медиите и големия спад на рекламните приходи в бизнес-към-бизнес изданията. В отговор на тези слухове говорител на Nielsen коментира, че компанията обмисля много модели за бъдещо развитие на брандовете си. Този уклончив отговор не изключва възможността "Брандуийк" да спре да съществува като самостоятелно списание. От Nielsen, подобно на други списания, най-вероятна предвиждат поддържане само на онлайн вариант, пише още Mediapost.

Няма коментари: