Монитор - 31 стр.
Пернати и космати са звезди в рекламите
Кокошки се снимат в клип само след хипноза
Най-успешна е рекламата, която включва животни, твърдят експертите в бранша. Снимките обаче са истинско изпитание за целия екип. Централната роля често се поверява на миловидни песове, грациозни котки и дори... плъхове. Срещат се, разбира се, и доста по-екзотични създания. На снимачната площадка обаче всеки от тях проявява характер.
Обикновено, когато за някой рекламен клип е нужно определено животно, режисьорите се обаждат на специализираните агенции, в чиито картотеки са вписани всякакви космати, люспести и пернати шоузвезди. В поръчката за клипа се описват породата, размерът, цветът или някакви други особени белези на търсеното животно, а след това по правило „актьорът" се избира по снимки или видео.
Кастингите за животни съвсем не са лесна работа. Снимачните екипи често търсят зверче с определена външност и порода. От него може обаче да се изискват и някои особени таланти. При това далеч невинаги дресираните животни се оказват по-добри от своите „необразовани" събратя. Главният минус на цирковите животни е в това, че те са свикнали да изпълняват определени трикове и е много по-трудно да бъдат накарани да се държат „нестандартно"
По-лесно е с животните, които не са опитали върху себе си твърдата ръка на дресьора.
Например за снимките на рекламен клип, в който мечки се разхождат в музей, кастингът продължил два месеца, докато самите снимки отнели само ден. За два месеца специалистите прегледали творческите досиета на много животни, в това число от циркове и зоологически градини. „Повечето мечки бяха възпитани с помощта на принуда. Те се оказаха доста агресивни, с тях можеше да се работи само с намордници. Нашата цел беше да заснемем мечките в тяхното естествено състояние, съхранявайки характерните за тях мимики, емоции и жестове" - разказва американецът Грег Холстън, автор на много рекламни клипове с животни.
В крайна сметка екипът се спрял на семейство от 4 мечки, които били отглеждани практически в естествени условия и никога не били подлагани на насилие. Това не били дресирани животни. В същото време обаче те не били агресивни, защото стопаните им никога не ги хранили със сурово месо. „Процесът достави на самите мечки голямо удоволствие, те не бяха принуждавани да правят едни или други трикове - просто си живееха своя естествен живот, сами скачаха и бягаха - оставаше само камерата да улови най-ярките кадри"
разказват в рекламната агенция.
Всички, на които се налага да работят с животни, признават, че с тях първо трябва да се сприятелиш. В много случаи котките например се настаняват за няколко дни в готовите за снимките декори, за да свикнат и да не се плашат от снимачния екип, в който може да има до сто човека. Ако става дума за животни, които по принцип се поддават на дресировка, в снимките участват само дресирани „актьори". Известно е, че оказал се за първи път на снимачната площадка, дори човек не се чувства особено уютно. Но често задачите, които се поставят пред животните, са много специфични и дресьорът или ветеринарят малко могат да помогнат.
Според Макс Артурян, рекламен специалист от Чикаго, с животните никога не може да се предвиди колко ще продължи снимачният процес и колко дубъла ще трябва да се направят. „Животните могат да искат да спят, да нервничат или дори да се откажат от снимките по някакви си техни причини", обяснява Артурян. И наистина с четириногите актьори много често плановете нямат нищо общо с действителността. Всеки дубъл може да стане последен, особено когато животното започне да нервничи.
***
Според професионалистите в рекламния бранш
най-нервните артисти са птиците
На снимките на клип с папагал на снимачната група се наложило да прояви чудеса от храброст, за да усмири един темпераментен папагал ара. Най-сложни се оказали епизодите, където папагалът заспива. От рекламната агенция открили птица, която танцува в клетката си и виси надолу в главата в домашни условия. Но на снимачната площадка папагалът страшно се разгневил, след като се почувствал като звезда, и много дълго не искал да заспи.
А щраусите изобщо се оказали войнствени същества. На снимките на рекламен клип една от гигантските птици „видяла" в статива на камерата свой съперник и започнала да изяснява отношенията си с него. Да се успокои разлютеният щраус, се оказало трудна и съвсем не безопасна работа.
При друг случай трябвало да бъдат заснети дузина кокошки, които спят в креватчета. Първоначално смятали да ги упоят с инжекции. Но се изяснило, че макар и птицата да заспива, главата й продължава да се върти насам-натам. При това действието на сънотворното не било достатъчно продължително. Много по-ефективна се оказала... хипнозата. Пред очите на кокошките бавно движели бял лист хартия и те заспивали. Така всички кокошки прекарали под одеялото осем часа. За да лежат в нужните пози, те били привързвани към специално изработени телени арматури.
***
Правят памперси за папагали
След децата и кучетата, идва ред и на птиците - и за тях вече се предлагат... памперси. Изработени от ликра във всички цветове на дъгата, те са предназначени за всякакви пернати питомци - от папагали до канарчета.
Памперсите позволяват на птиците свободно да се движат из дома, а техните стопани и гостите не се безпокоят за това, че могат да настъпят или седнат върху някоя нечистотия. В памперса се слага салфетка за еднократна употреба, която след изцапване се изхвърля. Многократното използване на тези оригинални памперси е разчетено за години напред.
Без съмнение птичите памперси са много удобни, както за домашно използване, така и за транспорт. Оригиналното приспособление струва 25 британски лири.
***
Автомат предлага кучешки принадлежности
Hey Buddy е модерен автомат, който предлага всичко необходимо за кучетата. Идеята за създаването му дошла на неговия създател преди 20 години, когато разходката с домашния любимец се превръщала в истински кошмар. Стопаните трябвало да носят със себе си цял арсенал от средства за почистване на кучешките екскременти. Сега те се продават от автомата Hey Buddy.
Карота Ленокс, автор на идеята, решила да включи в асортимента от стоки всички кучешки принадлежности: храна, витамини, играчки, нашийници, поводи. Такива автомати се разполагат в големите градски паркове, където всеки пазарува бързо.
***
САЩ забрани маймуните за домашни любимци
Шимпанзе, което нанесе тежки травми на 55-годишна жена, принуди Конгреса на САЩ да приеме законопроект, който забранява отглеждането на примати като домашни любимци. „Маймунският проблем" стана актуален, след като седмица по-рано шимпанзето Травис, което живеело в дома на едно семейство в Стемфорд, щата Кънектикът, нападнало гостенка. В пристъп на ярост то обезобразило лицето й. Пристигналите на място полицаи били принудени да го застрелят. Маймуната, която е една от забележителностите на града, била обучена да ходи в тоалетна, да се мие и да си чисти зъбите. Травис се хранел на една маса със своите стопани, умеел да включва компютъра, за да разглежда картинки, и сменял дистанционно програмите на телевизора.
сряда, 1 април 2009 г.
Пернати и космати са звезди в рекламите
Етикети: в. Монитор
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар