сп. BusinessWeek - 63 стр.
Знаменитости режисират реклами
Джон ФАЙН
Maximum Entertainment привлича киноасове да създават красиви образи
Когато големите рекламни агенции и медийните компании се договорят, зейват пролуки в пейзажа, от които могат да изникнат нови цветя. Такъв новак е Maximum Entertainment, продуцентска фирма за бидеореклами. За рекламисти и агенции, които биха се поинтересували да я наемат, козът на Maximum се разгръща около групата й режисьори, почти всички от света на киното.
Много рекламодатели - с право или не - все още харчат сериозни суми, за да си гарантират красиви образи. Има нещо свързано с егото около наемането на именити режисьори (всички рекламисти мислят, че продуктите им са звездни), но истинските дивиденти идват от необичайно запомнящи се реклами. (Един от фаворитите, поне около моето бюро, е спотът "Моят живот, моята карта" на American Express, заснет от любимеца на критиците Уес Андерсьн ("Колежът Ръшмор").
Други компании също размахват списъци с киноасове. Хватката на Maximum е ловкостта им в привличане на прочути кинаджии, за които снимането на реклами е нещо ново. Сред сбирката им са Джеймс Марш (Оскар за най-добър документален филм с "Човекът на въжето"); Джеймс Грей ("Двама влюбени" с Гуинет Полтроу и Хо-акин финикс) и Гюс Ван Сант ("Мляко" с Шон Пен - Оскар за най-добра мъжка роля). През краткия си живот Maximum са правили реклами за Estee Lauder Cos., кабелния канал TNT на Time Warner u Tommy Hilfiger.
В най-идеализираната си форма Maximum (основана от звездата на операторското майсторство Харис Савидес и продуцентите Джим Чарнецки и Мария Галахър) решава два проблема. Продуцира реклами за тежко пострадалите от рецесията рекламни агенции, силно орязали вътрешното производство, и осигурява доходи на режисьорите, които правят този тип "малки" филми, обожавани от познавачите. "Няма смисъл да се срамуваме - признава Марш. - Документалните филми не са най-бляскавият начин да си изкарваш прехраната."
А звездните режисьори знаят трик-два как да накарат звука и картината да запеят. Сега TNT излъчва промовидео на Maximum и режисьора Грей, рекламиращо драматичните сериали на канала, сред които "Спасяването на Грейс" и "Разобличаване". По думите на Моли Батин, старши вицепрезидент в кабелната мрежа, "няма по-подходящ човек, в чиито ръце да поверим марката си, от режисьор, който се занимава с емоционални драми".
Ярката разделителна линия, която някога държеше повечето рок идоли извън рекламния свят, никога не е съществувала за кинотворците. Всъщност кръстосването между филмовите режисьори и рекламата има дълга история. Зои Касавитис от Max'mum, режисирала клипове и филми, посочва, че и колос като Фелини е работил по реклами.
Сега обаче Maximum предлага нещо различно на един реномиран режисьор. Оформя се нова граница в разказването на истории, било сериали, излъчвани по видеосайтове, или хибриди, при които такива клипове подсилват разказа, представян във филми и тв програми. Maximum споява тези форми, като напредва в т.нар. брандирано съдържание - или спонсорирани от рекламодатели програми, независимо дали филми или уеб сериали. И предоставя гаранция за първото пробно потапяне на своите режисьори в тези нови води.
Maximum все още е миниатюрен бизнес, измерващ приходите си в седемцифрени числа. А и само наличието на банда суперталанти не означава успех. Не е трудно да се намерят рекламни директори, които си остават подозрителни към филмовите режисьори. Нали на холивудските типове им се носи славата на примадони. Въпреки това Maximum и подобните й представляват още един начин, по който загниването на по-старите бизнес модели разпръсква средства и възможности за играчите от нов тип.
Текст под снимка
Двама от съоснователите на Maximum - Джим Чарнецки и Мария Галахър.
петък, 3 април 2009 г.
Знаменитости режисират реклами
Етикети: сп. BusinessWeek
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар