вторник, 31 март 2009 г.

6% спад на световния рекламен пазар за 2009 г., лек ръст през 2010 г.

Класа - 11 стр.
6% спад на световния рекламен пазар за 2009 г., лек ръст през 2010 г.



Обемът на рекламния пазар ще спадне средно с 5,8% в световен мащаб през 2009 г. Това прогнозира независимата компания Carat, специализирана в областта на комуникациите, съобщи Lenta.ru, цитирана от investor.bg.Особено силно от кризата ще бъдат засегнати рекламните пазари в Русия, САЩ и Италия, където от Carat очакват понижение съотВетно 8,6%, 9,8% и 16,5%. Единствената икономика, където пазарът ще продължи да расте, е Китай - там предвиждат 4,6% ръст. Предишната прогноза на Carat, която беше оповестена през август м. г., беше доста по-оптимистична.
Тогава експертите на компанията очакваха през 2009 г. обемът на световния рекламен пазар да нарасне с 4,8%. По-рано през март по-сериозни понижения прогнозираха от американската маркетинг компания Interpublic Group. Според представители на компанията през 2009 г. ще има спад в обема на рекламния пазар в размер на 10-15 на сто в световен мащаб. Консултантът и издател Джак Майерс предвижда при местните традиционни медии като вестници, телевизия и радио понижението да е най-осезаемо и да достигне 20% спрямо 2008 г. При новите медии Майерс очаква ръст в размер на 5 на сто. През 2010 г. рекламният пазар постепенно ще почне да се възстановява и ще нарасне с 0,7% в световен мащаб.

Няма коментари: