петък, 26 юни 2009 г.

Европейски брандове ползват социалните медии

Businessweek - 1 стр.
Европейски брандове ползват социалните медии



Cadbury, Vodafone и Volkswagen ухажват клиентите си чрез Twitter, YouTube и Facebook
Британският сладкарски гигант Cadbury реши да популяризира новото си десертно блокче Creme Egg Twisted и се обърна към социалните медии. "Операция сладост" подканва клиентите във Великобритания да проследят десертите Twisted из цялата страна чрез информации, изпратени чрез микро-блог сайта Twitter. Cadbury после избрала 10 "суперагенти", които използват онлайн подсказки за "сладостите". Оборудвани с фотоапарат Flip от Cadbury, me заснемат своите находки и ги качват в YouTube. И печелят точки за генерирането на най-голям трафик чрез видео и туитове. Агентът с най-много точки до средата на юли ще грабне $33 000. Такава популярност не се купува с пари, нито Cadbury е единствената европейска марка, експериментираща със социални медии. Мобилният оператор Vodafone ползва Twitter като инструмент за маркетинг и клиентско обслужване. Британската компания за потребителски продукти Unilever събира онлайн общества, насочени към целевите клиенти на марката, насърчавайки тийнейджърки и млади майки да създават оригинални материали от уеб филми до нови идеи за продукти.
Компании като Cadbury установяват, че Twitter, YouTube u Bebo са евтини и ефективни начини за реклама. Създавайки забавна онлайн среда, фирмите привличат мощна армия посланици, чиито туитове и видео са по-ефективни от която и да е 30-секундна тв реклама. Швейцарската Nestle тества Twitter Pulse, който позволява на фирмите да хващат потока разговори през Twitter, свързан с техните марки, и да го публикуват в мрежата. За промоцията на плодовата й напитка Juicy Juice в САЩ Nestle поддържа реклама на банер в ред родителски сайтове.
И Vokswagen поддържа рекламен банер, който твърди, че анализира скорошните туитове на отделния човек и след това му препоръчва най-подхо-
дящата кола. Британският безжичен гигант Vodafone експериментира с няколко инициативи. Миналия ноември компанията стартира Vodafone Live Guy, онлайн търсене на съкровище, при което участниците използват онлайн приложения като Twitter, Facebook, Google Picasa u YouTube, за да проследят Live Guy -талисмана на Vodafone, и да спечелят един от лаптопите Dell Inspiron Mini на Vodafone, снабден с безжична и мобилна широколентова свързаност. Оттогава британското подразделение на Vodafone даде ход и на други начинания. То пусна прило-
жения за Twitter u Google Maps, за да рекламира премахването на таксите за европейски роуминг, позволявайки на клиентите да туитват там, където отиват на почивка тази година. Туитовете след това се нахвърлят на карта Google в реално време.
Подобно състезание на Vodafone във Великобритания е Taxi Grand Prix. Съвпадаща със състезанията от формула 1, онлайн играта следи 10 таксиметрови шофьори в реално време, докато те се надпреварват да направят същия брой обиколки като пилотите от Гран При.
Vodafone спонсорира и отбора на Макларън във ф1. Участниците избират финално двама таксисти, проследявайки как се представят чрез графики и актуализиране на информацията в Twitter в реално време.
Наскоро Vodafone Холандия използва Twitter, за да вдигне шум около състезанието Vodafone Mobile Clicks (съвместно с Vodafone Великобритания). Надпреварата е насочена към стартиращи безжични компании, свързвайки информацията за състезанието в Twitter със специално създаден сайт
(www.vodafonemobileclicks.com). Vodafone използва Twitter да повиши и интереса към свои основни продукти като НТС Magic, базиран на мобилната платформа Android на Google. "Тъй като дава възможност за диалог, Twitter е великолепен канал за сближаване с клиентите. Това е бъдещето", посочва говорителят на Vodafone Group Дан Баушър.

Няма коментари: