Пари - 20 стр.
Войната на големите медийни босове
Напук на всички скандали около името на Силвио Берлускони италианският премиер не изглежда особено обезпокоен. През последните седмици той беше подложен на интензивни разследвания от страна на чуждестранни журналисти и обвини за неволите си Рупърт Мърдок. Това обаче не е причина усмивката да слезе от лицето му.
интереси
Берлускони се опита да спре публикуването на свои снимки във вилата си на остров Сардиния. Заяви, че това е незаконна намеса в личния му живот, но чуждестранните медии приемат поведението му като проява на неприязън към свободния печат. Берлускони е убеден, че най-добрата защита е нападението. Миналия месец неговият външен министър определи критична статия в британския бизнес всекидневник Файненшъл таймс, който държи акции от Икономист, като слаба и непочтена журналистика. По-рано този месец самият
Берлускони обвини чуждестранната преса, че служи на левоцентристката опозиция. Нападна вестниците, собственост на Рупърт Мърдок, и по-специално Таймс, заради силно критичните материали, които публикуват в последно време. Атаките срещу мен от последните седмици са плод и на международни маневри, като един от организаторите им вероятно е Рупърт Мърдок, обясни на журналисти италианският премиер.
Враждата
Австралийският медиен магнат със сателитната си телевизия SKY от доста време е основен конкурент на Апенините на тв империята на фамилията Берлускони - Медиасет. Враждата между тях не е от ден или два. В началото на миналата година двамата влязоха в спор помежду си заради правата за излъчване на футболните мачове от Серия А. Според експерти от Апенините общата стойност на италианския пазар на футболни тв права се изчислява на повече от 1 млрд. USD. Притежаваната от Мърдок телевизия Скай Италия държи правата за излъчването на мачовете, но правителството на Берлускони прие закон, който цели да облагодетелства Медиасет.
Критиците
Освен с Мърдок Берлускони влезе в пререкания с редица чужди медии. Вестник Джорнале, притежаван от брата на Берлускони, определи писанията за премиера в чуждестранната преса и по-специално във Великобритания, Франция, Германия и Испания като отрова и лъжи. Някои италиански посланици оказват натиск върху медии, настроени враждебно към Берлускони. Посланикът в Мадрид писа на всекидневника Паис, за да изрази недоволство от „системната кампания за уронване престижа на Италия”. Въпреки това самият Берлускони и неговите поддръжници отказват да се занимават лично с критиците. Чуждите кореспонденти се оплакват, че често им е невъзможно да си уговорят интервюта с министри от кабинета. Берлускони съди много медии, включително Икономист. Той разполага с цялата власт, която му дават личното богатство, големите дялове в медиите и в издателския бизнес, както и контролът върху комерсиалните
телевизии и влиянието върху държавните средства за масова информация. На 13 юни той отправи призив към италианските бизнесмени (който по-късно оттегли) да не рекламират в италиански медии, критикуващи него и правителството.
***
Състояние Медии
- Освен министър-председател на Италия и собственик на футболния клуб Милан Берлускони притежава и медийната група Mediaset. - Преди няколко дни местният вестник Република съобщи, че медиите от холдинга на Берлускони не са пострадали сериозно от кризата.
- Спадът на приходите от реклама за телевизиите на Mediaset са 10% през първите 4 месеца на годината. За сравнение тези в обществените телевизии РАИ са паднали с 20%. - Едни от най-сериозните рекламодатели на Апенините - телекомуникационните компании, са увеличили с 5 млн. EUR разходите за реклама в Медиасет.
вторник, 23 юни 2009 г.
Войната на големите медийни босове
Етикети: в. Пари
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар