четвъртък, 25 юни 2009 г.

WPP: Световната реклама ще се свие повече от очакваното

Дневник - Компании&Финанси - V стр.
WPP: Световната реклама ще се свие повече от очакваното

Никола ГЕОРГИЕВ

Развиващите се пазари може да подпомогнат сектора
Глобалните разходи за реклама ще се свият с 5.5% през 2009 г., повече от първоначалните очаквания, и ще претърпят нов спад и през следващата година. Това е прогнозата на един от световните лидери в индустрията WPP, представена по време на най-големия форум за работещите в бранша - Международният рекламен фестивал в Кан. Очакванията за съживяване на индустрията са свързани с развиващите се пазари, като от компанията възлагат най-големи надежди на страните от групата БРИК - Бразилия, Русия, Индия и Китай. Нов, по-драстичен спад в разходите за реклама предвижда агенцията. Предишната прогноза на компанията беше за свиване от 4.4% на годишна база, като ревизираният спад се очаква да докара глобалните разходи за периода до 417 млрд. долара. Стабилизирането на пазара трябва да започне през 2010 г., като от WPP предричат нов спад от 1.4% на годишна база до стойност от 411 млрд. долара. Движението на стойностите по региони е показателно за изместване на фокуса на рекламодателите в условията на икономическа криза. Развитите икономики се очаква да претърпят едновременно най-драстичните негативни промени и най-дългия период за възстановяване в процентно изражение. Рекламният сектор на най-големия пазар, този в САЩ, се очаква да отбележи спад от 4.3% до края на годината и нови 6.5% за 2010 г. Докато зараждащите се пазари отчитат по-малки приходи в сектора в абсолютна стойност, то характерно за тях е и постоянното им увеличение независимо от свиващото се потребление.
Прогнозата на WPP определя 15 държави от разглежданите 70 като растящи пазари през 2009 г., а за 2010 г. броят им трябва да достигне 33. В този списък не фигурират утвърдените дестинации като САЩ, Великобритания, Канада, Франция, Германия, Италия или Япония.

Няма коментари: