неделя, 21 юни 2009 г.

Положителните реклами не са ефективни

Money.bg - По света
Положителните реклами не са ефективни



Независимо, че рекламните клипове и обяви по правило се основават на култивирането на прости и положителни емоции, специалисти от Университета на Минесота и Калифорнийския университет са установили, че този начин на подаване на информация не винаги е ефикасен за привличане на вниманието на потребителите.
Изследователите са разгледали отношенията към различна по емоция реклама и са установили, че не винаги хората са благосклонни към жизнерадостните обяви.
Потребителската реакция на дадено търговско предложение зависи от съдържащото се в нея ниво на психически ресурси, позволяващи оптимално да се оценят и разберат основните плюсове и минуси на стоката.
Когато купувачите са заинтересувани от предложението, мозъкът "включва" психичните ресурси за обмисляне на покупка, защото ефективната реклама трябва да съдържа по-сложни емоции, отколкото "плакатен оптимизъм" - например чувство на носталгия, тревога или вина.
Според психолозите успешното търговско предложение трябва да съдържа не просто положително настроение, а вълнуващи емоции, способни да повлияят на решението на купувача, отбелязва БГНЕС.
Макар оптимистичната реклама да бъде по-убедителна, тя не въздейства на заинтересуваните от продукта клиенти, твърдят авторите на проучването.

Няма коментари: