понеделник, 14 юли 2008 г.

"Яху" пак отказа на "Майкрософт"

Класа - 7 стр.
"Яху" пак отказа на "Майкрософт"



Американската интернет корпорация "Яху", собственик на втората най-популярна търсачка в света, отново отказа предложение за закупуване от страна на "Майкрософт", съобщава "Блумбърг". Офертата е била подготвена от бизнесмена и миноршпарен акционер в компанията Карл Айкън. Рекламното споразумение с другия голям интернет играч Ту-гъл" е с много по-добри финансови параметри, се уточнява в съобщение на "Яху".
Айкън отправи силни критики към изпълнителния директор на портала Джери Янг, когато не успя да приключи сделката с най-големия софтуерен производител. "Майкрософт" от своя страна заявиха на 7 юли, че ще подновят преговорите, ако бизнесменът успее да отстрани Янг от управлението. "Карл Айкън и "Майюрософт" ни направиха предложение тип " или приемете или се откажете". Нелепо е да си мислят, че бордът ще приеме подобна оферта. Той предлагал пълно обновяване на ръководния екип на компанията, който е против закупуването", обясни президентът на административния съвет Рой Бо-сток. Според него този странен и опортюнисти-чен съюз между софтуерния гигант и бизнесмена в никакъв случай не е в интерес на акционерите. От своя страна изпълнителният директор Джери Янг коментира в интервю за Wall Street, че "Майюрософт" цели единствено да разруши компанията за уебтърсене и ако акционерите повярват на Айкън, това ще бъде много лош избор. Интернет порталът е създаден преди десетилетие от Янг и Дейвид фило. Преди офертата от страна на софтуерния лидер приходите й падаха 8 поредни тримесечия. Първоначалното предложение беше за 44,6 млрд. долара, след което бе повишено на 47,5 млрд.
На 12 юни "Яху" подписа споразумение за сътрудничество с "Гугъл". Съгласно условията на сделката порталът ще показва част от рекламата на интернет гиганта в своята търсачка Според представители на "Яху" споразумението ще увеличи печалбата на компанията до $800 млн. на година, но през първите 12 месеца сътрудничеството с "Гугъл" ще донесе от $250 млн до $450 млн. Според данни на ComSco-ге през май 20,6 % от американското онлайн търсене е минавало през "Яху", което е три пъти повече от това на "Майкрософт", а "Гугъл" остава абсолютен лидер с почти две трети.

понеделник, 14 юли 2008 04:36:07

Няма коментари: