четвъртък, 17 юли 2008 г.

Комисия ще следи прилагането на етичния PR кодекс

Класа - 11 стр.
Комисия ще следи прилагането на етичния PR кодекс



Мартин Карбовски към бранша: "Не ви харесвам, защото сте от другата страна на барикадата"
Етична комисия и експертни работни групи ще следят за спазването на професионалния етичен кодекс на PR-ume в България. Това предложи Асен Асенов, председател на Управителния съвет на БДВО (Българско дружество за връзки с обществеността) на дискусия преди вечер в грандхотел "София". На нея присъстваха 120 представители не само от гилдията на комуникационните практици, но и от медиите. Заедно с работните групи ще се създаде и специална етична комисия, която ще наблюдава дали работещите в областта на PR-a се придържат към етичния кодекс, предложи Мария Гергова, управляващ директор на United Partners и избрана за президент на IPRA за 2009 г. "Етичната комисия ще има повече консултативни функции, ще показва предимно добрите практики и в нея ще могат да се дискутират етични казуси", обясни Деница Сачева, председател на IPRA България.
Поводът за дебата "Пере ли пари PR-ът?" беше изказването преди месец
на президента Георги Първанов пред bTV, че изпраните пари от политиката минават през PR агенциите. Сбирката отбеляза и 3-тата годишнина от подписването на етичния кодекс на гилдията в България. Модератор на форума беше Светла Петрова, водещ на предаването "Сеизмограф" no bTV, a специален гост - Мартин Карбовски. Журналистът призна на PR-ume: "He ви харесвам, защото винаги сте от обратната страна на барикадата и ми пречите да стигна до който и да било политик. А още по-страшно ще стане, когато циганите почнат да имат PR-u и да ми викат: "Не коментирам." Последното вече започва и да ми се случва." Максим Бехар, президент на МЗ Communications Group, коментира, че изказването на президента е обезпокоило PR гилдията и е напомнило отново за проблемите на публичната комуникация в България. Според Бехар пазарът на специалистите у нас все още не е достатъчно публичен и няма яснота коя е най-голямата компания в бранша. За да се подобри етиката в бизнеса, трябва да се въведе прозрачност коя агенция къде стои на пазара.
Бехар предложи още да се изгради независима база данни, в която да се включат всички PR компании в България. В края на всяка година в нея да се вписват
финансовите постъпления на отделните фирми. Президентът на МЗ Communications предложи още да се създаде справочник, в който да бъдат представени дейността и клиентите на комуникационните организации. Шефът на БДВО Асен Асенов призна, че за PR-a у нас не се знае достатъчно. "В момента обаче професията расте като качество, авторитет и позиции", добави той Асенов припомни предложението от миналата година за създаването на конфедерация, в която да се обединят всички PR агенции. Тя ще защитава правата и интересите на гилдията пред държавните институции и бизнеса.

четвъртък, 17 юли 2008 05:41:10

Няма коментари: