сп. Мениджър - 106 стр.
Ideas Room
Искра Панова
Добре дошли в Ideas Room. Това е името на новата поредица, в която автори ще са хора от творческия екип на рекламна агенция Saatchi&Saatchi. Те ще ви представят най-популярните криейтив техники за генериране на идеи. Ще ви показват как една и съща идея ражда различни концепции, но посланията и внушенията остават винаги еднакви. Ще видите и различни рекламни визии на „Мениджър", разработени на база на конкретна техника. Започваме с „Шокирайте!".
Електрошок за ума
"ПОЖАР!!!" Може да го извикате. Може и да го напишете достатъчно изразително. С големи букви, с много удивителни. А как ще го "изкрещите", използвайки визуални средства? Не знаете!?
Ние от доста време "крещим" чрез работата си, така че сме добре запознати. Има един изпитан начин - техниката за генериране на идеи "Шокирайте". Самото име говори доста, но нека бъдем малко по-конкретни. "Шокирайте" е техника, която показва нещата ужасяващо, стряскащо, брутално реални. Тя неминуемо ще ви помогне да привлечете внимание и да се откроите. Решите ли да я използвате обаче, бъдете сигурни, че трябва да оставите настрана всякакви задръжки. Добре дошли ще бъдат теми за човешкото страдание, жестокост над животни, престъпления. И смъртта. Да, ето на това аз казвам идеален сюжет в нашия случай. Хиляди други реклами ще бледнеят пред вашата. Ще създадете противоречиво мнение за себе си, което неминуемо ще накара хората да говорят за вас. А и най-вероятно ще си спечелите немалко безплатна реклама.
Но не прекалявайте. Внимателно преценете продукта си и това, което искате да кажете за него. Като нищо може да се окаже, че тази техника просто не е за него. И още нещо. Да шокираш потребителя, зависи изключително от неговите културни специфики. Това, което ще шокира баба от село Бучино например, вие или аз, живеещи в големия град, със сигурност няма да намерим толкова стряскащо. Така че, използвате ли техниката, убедете се в аванс, че сте взели под внимание особеностите на вашата целева група.
Три култови примера, демонстриращи техниката "Шокирайте", са печатната реклама на конзолата Playstation 2, на телевизионния канал за филми на ужасите 13th Street и на рибния ресторант "Гоа Португеса" Seek Revenge.
На пръв поглед нищо специално: символите на Playstation - квадрат, кръг, хикс и триъгълник, но издълбани в геймърска плът.
Втората визия представя още по-шокираща ситуация. А именно какво би се случило с чисто нов комплект ножове, ако това зависи от сюжет на филм по телевизионния канал 13th Street.
За "Гоа Португеса" няма какво да се каже освен брилянтно шокиращо.
Започвайки да мислим върху техниката "Шокирайте", пресъздадена като реклама на списание "Мениджър", трябваше първо да си отговорим на въпроса "Какво е различното в списанието, какво го прави уникално?". След доста умуване се спряхме на идеята "Най-много мениджъри, събрани на едно място" (в един брой на списанието). Остана само да помислим върху визия, която шокира. Мислихме, мислихме и го измислихме - да ви покажем най-важното от мениджърите. Знанията им. Мозъците им. Разбира се, трябваше да издирим "мостри" - истински човешки мозъци, което беше голямо приключение. Така де, къде хора, на които никога не им се е налагало, могат да търсят човешки органи? А и звучи доста ексцентрично (докато не стане зловещо), когато попиташ: "Извинявай, но къде мога да намеря човешки мозък?".
В крайна сметка благодарение на навременни хрумвания и добри хора смятаме, че работата се получи. (За информация, ако на някого му потрябва подобно нещо, може да се обърне към Катедрата по анатомия и хистология към Медицинския университет. Имат чудесна колекция, а и са изключително отзивчиви.)
И така. Намерихме си мозъци. Снимахме ги от всички възможни страни, даже два пъти, и, voila, резултатът е налице.
Шокиращо, нали?
неделя, 5 октомври 2008 05:30:53
неделя, 5 октомври 2008 г.
Ideas Room
Етикети: сп. Мениджър
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
2 коментара:
Трябва да знаете,че всяка дума в тази статия е самата истина. Говоря за мозъците и т.н.:) Писах я с огромно удоволствие и съм ужасно щастлива, че е намерила място тук.
Здравей, Izzy !
А аз искам да те поздравя за публикациите на блога на Saatchi&Saatchi.:)
Поздрави и успех !
Публикуване на коментар