сряда, 3 декември 2008 г.

Печатът е най-надежден източник за бизнес новини

Класа - 11 стр.
Печатът е най-надежден източник за бизнес новини



32,5% от хората имат най-голямо доверие на вестниците
Вестниците са най-надеждният източник за получаване на бизнес новини. Това сочи проучване по поръчка на "Файненшъл таймс". Изследването бе представено вчера на дискусията "финансовите медии -поглед към световната криза" в София. Организатор на събитието бе рекламна агенция "Адиа" по инициативата на Българска агенция за инвестиции. "32,5% от хората имат най-голямо доверие на печатните медии за получаването на икономически новини", заяви Регина Гил, директор на "Реклама и продажби" на ФТ за Германия и Австрия. От 2006 г. броят на потребителите, които смятат, че вестниците са най-достоверният източник за бизнес информация, се е увеличил с 3,6%. След печатните медии по доверие се нарежда телевизията с 26,2%, а на трето място е интернет с 21,3%. Доминик Гуд, завеждащ рекламата и продажбите на "Файненшъл таймс" за Европа, Средния изток и Африка, пък обясни какви предизвикателства и възможности стоят пред България във времето на финансова криза и какъв път трябва да извърви страната, за да стане неделима част от ЕС. Гуд представи и проучване на "Дойче банк", свързано с читателите на ФТ, според което
те се разделят на бизнес и политическа аудитория. Според данните най-голяма част от тях - 81%, четат всекидневници, близо 80% предпочитат седмичниците, а 63% следят месечните издания. Доминик Гуд промотира и инициативите на ФТ за отразяването на световните бизнес форуми в Давос и Дубай. Той се обърна към медиите, че за да привлекат по-голяма аудитория, медиите трябва да бъдат предварително фокусирани и да отразяват новините неутрално. Според Гуд световните медии трябва да обръщат особено внимание и на случващото се в мрежата. За пример той даде случая за сделката между "Водафоун" и "Верижън", която първоначално е тръгнала като слух в сайта на "Файнейшъл таймс". Само за няколко часа покупката толкова се развива, благодарение на коментари на блогъри, че става водеща новина на страниците на световния лидер в бизнес информацията. Представители на българския бизнес печат, сред който е и "Класа", както и икономически специалисти, се обединиха около твърдението, че във време на криза, медиите и бизнесът трябва да съюзят усилията си, за да я преодолеят по-бързо.

Няма коментари: