понеделник, 1 декември 2008 г.

Онлайн рекламите печелят от кризата

Insurance.bg - Новини
Онлайн рекламите печелят от кризата



Интернет позволява на маркетинговите мениджъри да съкратят разходи за сметка на по-голям ефект от кампаниите си
В началото на годината Джеф Зукер, директор на голямата телевизионна и кино компания NBC Universal, каза на своите служители, че най-голямото предизвикателство пред тях е да не допуснат сегментът на тв-рекламите да бъде изместен от онлайн рекламирането. И той наистина се оказа прав. Все повече потребители „обсебват“ виртуалното пространство и загърбват другите медии, а скоростта на рекламодателите по този маршрут е по-скромна.
Този факт надвисна като черна сянка над телевизионния бизнес, чиято основна живителна сила са рекламите. В момента ситуацията изглежда дори още по-лоша, поради условията, в които икономиката се намира, отбелязва сп. „Икономист“. А дали тези процеси ще ускорят пренасочването на агентите към интернет, или и там рекламирането ще претърпи упадък, само времето ще покаже.
Изданието цитира eMarketer – фирма за маркетингови проучвания - според която бъдещето на маркетинговата индустрия е именно в web пространството. Нейната прогноза, че online рекламирането ще пострада от кризата много по-малко, в сравнение с другите видове реклама. Основание за този оптимизъм според интернет анализатор на Морган Стенли е фактът, че глобалната мрежа претърпя истински фурор през последните няколко години. Времето на претруфените и безвкусни банери в уеб-портали като Yahoo! и MSN вече са отживелица и заемат едва 20% пазарен дял. Сега повече от ½ от пазара е зает от реклами в Google и конкурентни търсачки, които се появяват близо до резултатите от търсенето и рекламодателят плаща само когато потребителят кликне върху тях. Инвеститорите от своя страна знаят точно до каква публика е стигнала съответната реклама, както и до колко потребители.
Експерти в бранша коментират, че кризата няма повлияе много върху интернет рекламата и защото бюджетите за онлайн кампания, са много по-малки от тези в телевизиите например. Растежът на този пазар ще се запази и дори е възможно да засили темповете си, особено в развиващите се страни. Анализатори на българския пазар дори смятат, че до 1-2 години делът на рекламните инвестиции у нас, предназначен за мрежата, ще достигне до 15% - колкото е в развитите страни.
Тази седмица eMarketer предрече, че рекламирането по интернет в Америка, което е над половината от световното, ще се увеличи с 8,9% през 2009 г. Казано накратко, online рекламирането ще продължи да се разширява по време на рецесията, макар и не толкова бързо, колкото преди.
Оnline маркетингът все повече цели да насади в съзнанието на хората всичко на куп – и разбиране, и предпочитание, и лоялност към марка или продукт едновременно, с което обединява ефектите от телевизионната и печатната реклама.
С други думи, оnline трафикът движи напред сайтовете, където активно се рекламира и където рекламата е доказала своята ефективност. Това, според Микър, предоставя възможност за маркетинговите мениджъри да съкратят своите разходи и същевременно да постигнат удовлетворителни резултати от кампаниите си.
28.11.2008 г.

събота, 29 ноември 2008 00:01:00

Няма коментари: