вторник, 2 декември 2008 г.

Два бронза спечели България от наградите „Епика“

Дневник - Компании&Финанси - VI стр.
Два бронза спечели България от наградите „Епика“



Две бронзови отличия от престижните европейски награди за реклама „Епика“ спечелиха екипите на „Публисис“ (за пресреклама на система за пречистване на вода на „Сименс“) и „Ноубъл графикс криейтив студио“ (за промоция на бира „Шуменско“).
Големият победител от тазгодишното издание на фестивала е лондонската агенция DDB, чийто екип ще отнесе две от най-големите награди - в категориите „Филм“ и „Пресреклама“. Тв наградата е за клип за „Фолксваген Поло“, а печатната - за снаксовете Marmite. Другите два големи приза от 22-ото издание на фестивала отидоха при Lowe от Лондон за външна реклама и при Great Works - Стокхолм, която спечели признание за интерактивната си кампания за водка „Абсолют“. Статуетките ще се раздават на церемония, която ще се проведе на 23 януари 2009 г. и за първи път ще е в Атина. Идеите на реклами-стите от Европа бяха оценявани от жури, в което участваха представители на 34 списания от 27 държави на континента. Експертите са прегледали общо 4945 заявки, подадени от 664 агенции от 51 държави. България беше представена с 34 проекта от 8 агенции. Въпреки големия интерес към наградите обаче конкуренцията тази година е по-малка в сравнение с 2007 г., когато представените заявки бяха 5642. Наградената идея на „Ноубъл графикс криейтив студио“ е торбичка за „Шуменско“, наречена „Каса бира“. Тя беше създадена като отделен рекламен продукт за марката и не беше част от конкретна кампания, уточниха от „Ноубъл“. Същата торбичка е била номинирана и на фестивала „Голдън дръм“ в Порторож (Словения) тази есен, а преди това спечели и сребро в категориите „Дизайн“ и „Външна реклама“ на фестивала на Асоциацията на рекламните агенции в България. През 2005 и 2006 г. екипът на „Ноубъл“ също беше оценен от журито на „Епика“ с бронзове за принт реклами на „Туборг“. Миналата година пък „Публисис“ стана единствената оценена българска агенция на фестивала и се върна с бронз от категорията „Принт реклама“ - за визия, с която спечелиха и на „Голдън дръм“ - Tuna As It Is за консервите с риба тон на „Алта България“. По традиция обаче с най-добри резултати от „Епи-ка“ си тръгват рекламистите от Германия, които както и през 2007 г. събраха най-много отличия - 97. На второ място с 55 награди от Атина през януари ще си тръгнат творческите екипи на британските агенции. А на трето място се нарежда браншът от Швеция, който заслужи 48 приза.
вторник, 2 декември 2008 03:34:43

Няма коментари: