понеделник, 1 декември 2008 г.

Ирена Комитова, организатор на изложението Lux only: Най-луксозно е онова, което не може да се купи с пари

Класа - 24 стр.
Ирена Комитова, организатор на изложението Lux only: Най-луксозно е онова, което не може да се купи с пари



Г-жо Комитова, изложението Lux Only се превърна в традиция. С какво ще изненадате тази година почитателите на уникалните марки? Целта ни като организатори е първи да показваме новостите във високия сегмент като например изключителни напитки, космически технологии за извайване на тялото, последни модели яхти, частни самолети и персоналширани автомобили, най-новите колекции превъзходни мебели и мода за дома, , луксозни имоти, бижута и произведения на изкуството, екзотични пътешествия. Специални гости имаме в лицето на италиански изложители на бижута и уникални тоалети, готвачи от Виена, готови да зарадват всички с особени лакомства, както и брандпосланици на уиски и шампанско с предвидени тестинги и вечери в строго лимитиран кръг от гости. От името на всички вносители на луксозни продукти у нас искаме да обърнем внимание върху фалшификатите и нелицензираното разпространение на уж "маркови стоки". Този феномен засяга всички и нанася директни икономически вреди не само на създателите на изделията, но и на икономиката ни като цяло. Ето защо посетителите на изложението ще могат да участват в играта ни: "Познай ментето, спечели оригинал" - а един от тях чрез жребий в края на Lux Only ще получи луксозен мобилен телефон VER-TU. Освен това част от приходите от билети ще бъдат предоставени за насърчаване дейността на Националния исторически музей и неговите изследователски звена.
Основен акцент тази година ще бъдат античните златни и сребърни съкровища, открити по нашите земи. Как се роди идеята за подобна интерпретация на понятието лукс? Съвсем естествено. Истинският лукс за всяка една нация се свързва най-вече с нейното уникално историческо и културно наследство. Първото обработено злато в света, още отпреди 4000 години, е открито по нашите земи! Това е безспорен факт и
е добре да го знаем, за да градим самочувствието си на нация-творец. Уникални златни съкровища, накити, маски и венци възхищават с изящната си изработка и неподражаем дизайн. Сега, когато светът е в глобална финансова криза и много неща се обезценяват, си струва да се познават истински непреходните неща и да се инвестира в повишаващи цената си активи. От друга страна, "репликите", които ние ще предложим на търг по време на откриването на Lux Only, са фантастичен подарък за всеки човек, "който има всичко".
Смятате ли, че луксът е единствено и само въпрос на пари и какви са перспективите за развитие у нас? И какво е разбирането за лукс в началото на XXI век?
Безспорно е, че луксозен продукт се прави с пари - защото парите са измерителят на уникалното майсторство в изработката и внимание към детайла, те осигуряват неповторимия дизайн и съвременно претворяване на традициите, както и избора на материали и съчетанието им. В Китай например се сервира супа с името "Буда прескочи стената", чиито съставки са толкова редки и изключителни - че една порция струва 2000 долара! В същото време безспорно е също, че "най-луксозно е онова, което не може да се купи с пари". Разбирането за лукс днес е силно индивидуално, то зависи от културата на нацията и от традициите й в областта. Перспективите ни за създаване на международен пробив в световен мащаб са свързани с туризма и с новите голф комплекси, с виното, бижутерията, строителството и модата. Всичко, което е уникално, може да бъде и луксозно - стига да се отличава с индивидуалност и качество, и да бъде маркетирано правилно на верните хора във вярното време.
Промени ли се отношението на българина към луксозните марки в последните годинц и смятате ли, че има луксозни български марки с потенциал да пробият и на Запад?
В последните години, със създаването на по-стабилна средна класа, ние с удоволствие откриваме и купуваме все повече и повече брандове - автомобили, облекла, аксесоари, часовници, пътешествия, а това гради В нацията ни познание и култура при ползването им. Водещите светобни имена на най-могъщйте луксозни брандове имат фирмени бутици в София, а ежеседмично ново голямо име открива свое представителство или фирмен шоурум тук. Едно проучване, което направихме преди около
месец сред 120 вносители и потребители на луксозни стоки и услуги, показа, че за луксозни се смятат следните български брандове: Virginia Atelier, Valentin, Mellini Fashion, Katarzyna, Todo-roff, Astella, Марина Диневи, Jeni Style, Denyl, PREMIUM Lifestyle.
Как се различава човекът, който е наясно с лукса, от онзи тип богаташи, които сме свикнали да виждаме - демонстриращи финансовото си състояние? По продължителността, с която е бил потребител на лукса. Английската аристокрация има векове традиции зад гърба си, ето защо там за луксозно се счита имение с много земя и конюшни около него, а не непременно с позлата на таваните в гостната. Направете сравнение между двореца "Версай" с парковете и градините му и новите високотехнологични изкуствени острови на Дубай и 600-метровата му най-висока сграда... Днес демонстрацията на финансово благосъстояние е широко достояние на обществото единствено поради могъществото на международните медии и поради интереса им към сензационни "новини" в тази област. Едни се радват да го демонстрират, други са свикнали с него и не му обръщат внимание.
Смятате ли, че обикновеният човек може да разпознае парвенюто от богатия човек от класа?И смятате ли, че като цяло българите нямат добро отношение към по-заможните от тях?
Всички сме и обикновени хора, и парвенюта в едно и също време (да ме извинят кралските особи, за тях тази забележка не се отнася). "Богатият човек от класа" е такъв, ако три поколения преди него са били богати. И говоря не само за парите, но и за образованието - а то за всеки един от нас е най-важното богатство.
Какво ще е отражението на световната икономическа криза върху premium брандовете и продажбите 6 световен мащаб и в България?
Негативно. 80%- от техните продажби се правят от представители на средната класа, които в тази ситуация понасят загуби в инвестиционното си порт-фолио, изпитват затруднения с ипотеките или с клиентския си кредитен рейтинг и ще спрат да купуват или ще се насочат към поевтини заместители. "Старите пари" от своя страна ще осъзнаят огромното си предимство и ще изискват възможно най-доброто на възможно най-изгодни цени. Резултатът в крайна сметка ще бъде по-голямо предлагане, още по-интересни иновации и дизайн, и по-ниски цени.
Вие почитател на кои луксозни марки сте? И от кои световни градове предпочитате да пазарувате? Моето хоби да изучавам луксозните брандове и техния маркетинг ме доведе, съвместно с партньорите ни от Експо Тийм, до организирането на изложението LUX ONLY. За мен всички високи марки имат уникално очарование и идентичност, излъчване, традиции и стойност. Ясно ми е било винаги, че няма как да ги притежавам, но мога да ги превърна в професия и изследователска страст, а също - в инвестиционна възможност посредством придобиването на акции от тези брандове. Не мога да отрека, че най-много обичам да пазарувам, когато съм в САЩ. Там вниманието към клиента е уникално, обслужването - безупречно, пакетирането на покупката е преживяване само по себе си. Накрая продавачът излиза иззад щанда, за да ти подаде елегантната хартиена чанта със закупената стока, кимва ти усмихнато и те изпраща до вратата. Два месеца след това получаваш в България каталог и покана да разгледаш лично новата колекция, както и уверението, че ако харесаш нещо, то ще бъде поръчано и доставено на всеки адрес по света.
събота, 29 ноември 2008 04:05:29

Няма коментари: