понеделник, 6 юли 2009 г.

Инвестициите в медиите и шоубизнеса ще достигнат $1,6 трилиона

Класа - 11 стр.
Инвестициите в медиите и шоубизнеса ще достигнат $1,6 трилиона



Дигиталните технологии ще бъдат основни за бизнеса, прогнозират експертите
Инвестициите в медиите и развлекателната индустрия в глобален мащаб ще нараснат до $1,6 трилиона до 2013 г., като основната заслуга за това ще имат дигиталните медии. Това сочи 6 годишния си доклад Pri-cewaterhouseCoopers (PwC), предаде Utalkmarketing, цитиран от prkemel.com. Анализаторите предвиждат, че глобалният пазар в двата сектора ще скочи с 2,7% в периода 2009 г. - 2013 г. Настоящата година най-вероятно ще отчете спад от 3,9%, а 2010 г. - 0,4 на сто увеличение. Предвижданият ръст за 2013 г. е най-голям - 7,1%
Отчетът 'Тлобални перспективи пред медиите и развлекателната индустрия 2009-2013" разкрива, че през следващите 5 г. "дигиталните технологии ще присъстват все по-осезаемо във всички сегменти на бизнеса, забавленията и медиите. Освен това е сигурно, че дигиталната миграция ще продължи да се разширява".
Според PwC сегашният икономически спад е засегнал виртуално всеки сектор от медиите и шоубизнеса, като в същото време е ускорил и мигрирането към дигиталната сфера и при потребителите, и при
доставчиците на съдържание. След като потребителите търсят повече реклами чрез дигшпални и мобилни платформи, от PWC вярват, че рекламодателите ще отделят все повече ресурси за разширяване на тяхното присъствие на рекламния пазар.
19% ръст на мобилната и интернет реклама
Очаква се още, че рекламата в интернет и на мобилните телефони ще нарасне с
около 19% до 2013 г. "Това, за което сме сигурни, е, че тази рецесия ще продължи повече от предиишата", коментират от PwC. Експертите са категорични, че това се дължи на по-трудното съвземане и на факта, че ударът върху разходите на аудиторията ще бъде по-сериозен, отколкото в миналото. Потребителските разходи в медиите и развлекателната индустрия например ще спаднат с около 1,2% през 2009 г., ще останат слаби през 2010 г., а още година по-късно се предвижда да нараснат с около 3,2%. Икономическата криза все пак не промени основни-
те движещи сили за дигиталната миграция и, изглежда, че no-скоро ще затвърди важността на цифровия сектор и ще съкрати времето за промяна на ме-дийния бизнес, сочи още изследването. Компаниите, които сграбчат тези възможности и са способни да адаптират техните бизнес модели, ще могат да извлекат пълно предимство.
Нови потребителски навици
Дигиталната миграция
създава и нови навици сред потребителите, които търсят най-добрата възможност да инвестират средствата си.
"В предишни години говорехме за "интернет поколението" и как неговите нужди водят индустрията към нови бизнес модели", обясни Марк фенец от PwC.
"Интересното е, че в момента това младо поколение оказва влияние върху по-старите генерации. В замяна на това те засилват интереса си към новите платформи", добави експертът от уважаваната компания.

Няма коментари: