Класа - 11 стр.
Интернет гиганти създадоха кодекс за саморегулация
Според новите правила потребителите ще знаят кой и за какво събира информация и ще избират дали да участват в проучванията
Интернет гигантите Google, Yahoo, Microsoft u AOL заедно с рекламни агенции и асоциации на рекламодатели предприеха стъпка, за да докажат на американското правителството, че могат да се саморегулират, пише "Ад ейдж". Заради събирането на данни в интернет за целта на таргетираната реклама гилдията изработи свои собствени правила с надеждата те да спрат регулиране от страна на Конгреса. За няколко месеца голяма група от рекламодатели, портали, издатели и рекламни мрежи, представени от различни организации като Интерактивното рекламното бюро (IAB), Американската асоциация на рекламните агенции (АААА), Асоциацията за директен маркетинг (DMA) и Асоциацията на националните рекламодатели (ANA), работят по саморегулаторните принципи. Кодексът изисква от сайтовете да разкриват кой събира информацията и да предоставят възможността да се избира дали да се участва в проучването или не. Принципите включват още да се уведомяват при промени в политиката на поверителност на сайта, както и да се предлагат специални защити за данни, свързани със здравето, фи- нансовото състояние или децата. От индустрията искат да се направи ясно разграничение между компании от рода на Google и Yahoo и интернет доставчиците, някои от които бяха заловени миналото лято, че следят потребителите си. Според гилдията доставчиците трябва да спазват по-стриктни стандарти спрямо сайтовете и рекламните мрежи. Според адвоката Стюард Ингис, представляващ интересите на онлайн рекламната индустрия, принципите са алтернатива на законовата регулация. "Имаме документ, който ще се прилага по-бързо, отколкото всеки закон", коментира Ингис. "Зконодателите отразяват това, което чуват от избирателите. Ако ние предложим допълнителна прозрачност и избора, който хората искат да имат, това ще ни е от полза, независимо дали се прилага чрез закон или не", добави той. Някои от интернет гигантите, автори на кодекса, като Google u Microsoft, изискват и законова регламентация, макар и не толкова строга, за каквато настояват защитниците на личните данни. Тези групи не вярват, че индустрията е способна да се саморегулира. "Онлайн рекламодателите знаят, че бихейвиористично-таргетираната система, която са създали, е много сложна и обединява външни бази данни и различни проследяващи приложения", обясни Джеф Честър, изпълнителен директор на Центъра за цифрова демокрация. "Трябва да има пълно разкриване на обхвата таргетиращи техники, ползвани от даден уебсайт, и възможност потребителите да ги контролират от самото начало", допълни той. Според Стюард Ингис обаче индустрията има по-голям стимул да се справи с регулацията сама, защото рискува много, ако не успее.
***
Онлайн радиата и музикалната индустрия се споразумяха - няма да плащат за всяка песен Група от интернет компании 6 САШ постигна споразумение относно заплащането за излъчване на музика онлайн със SoundExchange - организация, която събира таксите за авторските права на музиканти и звукозаписни компании. Това съобщи Los Angeles Times, цитиран от investor.bg. Примирието слага край на двугодишен спор, принудил онлайн станции да преустановят дейността заради натрупването на огромни дългове. Крайната договорка позволява на онлайн радиата да избегнат плащането на авторски права за всяка песен. При новите условия те могат да изберат между два начина за плащане - по-ниски такси за всяко излъчено парче до 2015 г. или 25 на сто от приходите си. По-големите доставчици ще плащат това, което е по-високо - таксата за излъчена песен или процента от приходите. По-малките компании, с под 1,25 млн. долара приходи, ще отделят или между 10% и 14% от продажбите си, или 7% от разходите си. "Редукцията в таксата за излъчване на песен е значителна и това беше в основата на нашите проблеми", казва една от компаниите, активно участващи в спора. Споразумението се прилага само за доставчиците, които излъчват музика и реклами.
четвъртък, 9 юли 2009 г.
Интернет гиганти създадоха кодекс за саморегулация
Етикети: в. Класа
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар