Пари - 21 стр.
Калина Петрова и Йордан Кумчев, Агенция Публисис Диалог : В криза общуването между марките и клиентите е честно
Боряна НИКОЛАЕВА
- Какви са причините ,които доведоха до сливането на агенциите Марксман и Евентис, за да се роди Публисис Диалог?
- Йордан Кумчев: Основните причини за сливането са чисто стратегически. Услугите, които предлагат двете агенции, се допълват доста добре и преценихме, че би било ефективно за нашите клиенти да обединим усилията си в един общ бизнес. Агенцията Публисис Диалог се занимава най-общо с активности “под чертата”, в които попадат директният, промоционален, събитиен и дигитален маркетинг.
- Калина Петрова: През последните години търговските компании все по-често разчитат на интегрирани дейности под чертата (BTL), както и на цялостни решения за лоялност и задържане на потребителя (CRM, CLV). Тези дейности позволяват по-добро таргетиране на потребителите, директен контакт с тях и оптимизиран разход за една кампания. Силно тяхно предимство е измеримостта на резултатите и съпоставянето им с изразходваните бюджети. Освен това позволяват обратната връзка с клиента да бъде стабилна. Според мен не кризата обуславя появата на подобни услуги - това е тенденция, която се появи преди около десет години. В нейната основа стоят отчетност, връзка с потребителя и гъвкавост на комуникацията с него. Дейностите под и през чертата предлагат всичко това. Основната цел, която Публисис Диалог си поставя, е да общува с потребителя и това общуване да доведе до покупка.
- Как си представяте диалога между вас и потребителя?
- Й.К.: Отличителният белег на всичко, което правим, е това, че караме потребителите да бъдат активни. Традиционните медии показват на потенциалните си клиенти послания - те ги виждат и евентуално реагират. Ние по-скоро стимулираме потребителя да бъде активен, нашият подход го мотивира да реагира - да попълни анкетна карта, да използва талон за отстъпка, да изпрати sms и т.н. Точно тези негови действия показват колко успешна е била една кампания; ние можем да ги анализираме, да ги променяме и да ги усъвършенстваме. По време на кампанията можем да тестваме влиянието на различни медии или подходи и след като тя приключи, да кажем на клиента кое работи и кое - не.
- К.П.: Днес комуникационният бизнес много се вълнува от поведението на потребителя. Той се опитва да го следи навсякъде, където е възможно. По този начин компанията знае какъв е потребителският профил на хората, от които има нужда. От това се интересува и нашата агенция - за да може услугите ни да променят нагласата и настроението на купувача. Например, ако в последните години тенденцията е лоялността на потребителите към марките да пада, Публисис Диалог може чрез програми за лоялност да повлияе на този тренд.
- Има ли някакъв риск потребителят да не реагира добре на услуга, която следи поведението му и го обсипва с предложения?
- Й.К.: В първия момент една CRM програма може да прозвучи параноично, защото в нейната основа стои голяма база данни, тя следи и описва навиците на потребителя - какво харесва и купува, колко често, от каква информация има нужда и т.н. Но истината е, че всяка система се стреми към усъвършенстване. Това важи и за нас, които се занимаваме с маркетингови услуги. Според големите маркетолози потребителите се делят на два вида по отношение на марката - едни се интересуват от нея, други не се интересуват. Една от основните ни задачи е да разберем кой потребител какво го вълнува. И тогава да му предложим именно този продукт или услуга. Това е в основата на персонализирания подход към него, който нашата агенция предлага. Потребителите са склонни доброволно да търсят и дори да получават редовно информация, която ги вълнува.
- К.П.: Това е интелигентно създаване на потребителски профил. То има за цел да прецени доколко релевантна би била една информация точно в този момент, точно към този потребител. Той би се подразнил да получава съобщения за неща, които не го интересуват.
- Как кризата променя комуникационния бизнес?
- К.П.: Хубавото на кризата е, че тя направи общуването между потребителя и производителя много по-честно. Търговската марка става много по-прозрачна за клиентите си, те стават много по-важни за нея. Днес скъп е не продуктът, а потребителят. Факт е, че Публисис Диалог се появява в момент, когато предприемачеството среща сериозни предизвикателства. Ние вярваме, че подходът ни е правилен, и желанието ни е да наложим на българския пазар интегрирани решения за директен и личен контакт с потребителя.
***
В името на Диалога
- Публисис Диалог е най-новата агенция в семейството на Публисис Груп. Тя стъпва на българския пазар през юни. Тя се управлява от Калина Петрова и Йордан Кумчев. Публисис Диалог е първата у нас интегрирана агенция за директен, промоционален,
събитиен и директен маркетинг. Нейната поява е резултат от сливането на две от агенциите в комуникационния холдинг Публисис Марк Груп - Евентис и Марксман. Публисис Диалог България е базирана в София и има регионално представителство в Пловдив. Сред клиентите на агенцията са и Nestle, Craft, Readers Digest, Cisco, BTC и Vivatel, Visa и др.
***
Кой е Йордан Кумчев
- Маркетинговата кариера на Йордан Кумчев стартира преди 11 години в М.а.R.C.
- Започва да се занимава с дизайн, две години по-късно се преориентира в директния маркетинг като управител на агенция Марксман. - Междувременно агенция М.а.R.C. се превръща в комуникационен холдинг Публисис М.а.р.К. Груп, към който принадлежат различни специализирани агенции за комуникация, сред които и най-новата -Публисис Диалог. - Йордан Кумчев е един от основателите и председател на Българската асоциация по директен маркетинг.
***
Коя е Калина Петрова
- Калина Петрова се присъединява към екипа на Публисис М.а.р.К Груп във връзка с появата на Публисис Диалог. - През последните 3 години оглавява екипа на New Moment PR. Преди това е работила като мениджър за връзки с клиентите в криейтив студио Clamer Design.
- Кариерата й започва в Българската музикална компания, където в продължение на няколко години се занимава с рR и изпълнително продуцентство. образованието й е хуманитарно. - Завършила е класическа филология. Това не й пречи да се превърне в експерт по връзки с обществеността, с опит в тази сфера от близо 8 години.
вторник, 7 юли 2009 г.
Калина Петрова и Йордан Кумчев, Агенция Публисис Диалог : В криза общуването между марките и клиентите е честно
Етикети: в. Пари
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар