сряда, 8 юли 2009 г.

Глобалната реклама започва леко да се възстановява през 2010 г.

Класа - 11 стр.
Глобалната реклама започва леко да се възстановява през 2010 г.



Анализаторите прогнозират 10,1 % ръст на интернет търговските послания за 2009 г.
Спадът в глобалната реклама приближава най-ниската си точка и след понижение от 8,5% през 2009 г. би трябвало индустрията да отбележи слабо възстановяване през 2010 г. Това прогнозира ZenithOptimedia, цитирана от investor.bg. От медийната агенция са ревизирали предишната си прогноза за 6,9% спад за настоящата година, след като първото тримесечие на се оказа по-лошо от очакванията. Вторите три месеца обаче не бяха толкова трудни както първите три, затова запазваме предвижданията си за останалата част от годината без промяна, твърдят анализаторите. Те предвиждат за 2010 г. възстановяване и ръст от 1,6%. "По региони тези, които първи усетиха спад в рекламата, ще пострадат най-много и ще излязат от нея последни. Очакваме търговските послания в Северна Америка да се свият с още 2,4% през 2010 г., след 3,7%-ния спад, отчетен за 2008 г. и очакваното за 2009 г. свиване от 10,3%", пише още в доклада. През юни агенцията GroupM на рекламата група WPP предрече, че очаква глобалната реклама да намалее с 5,5% тази година преди слабото възстановяване, което се очаква през 2010 г. Изпълнителният директор на Publicis Groupe Морис Леви пък каза, че е възможен годишен спад от 8% за 2009 г. "Изправени пред крайна несигурност, рекламодателите в повечето сектори се подготвиха за най-лошото и намалиха разходите си в очакване на рязък спад на приходите", пише в доклада на Zenith, цитиран от Ройтерс. Интернет е единствената среда, която се очаква да отбележи ръст още тази година. В същото време телевизията, киното и външната реклама ще регистрират по-малък спад спрямо общия пазар. Рекламодателите твърдят, че използването на глобалната мрежа позволява на марките да бъдат гъвкави и да следят реакциите на потребителите, което е изключително важно в условията на рецесия. От ZenithOptimedia прогнозират още, че разходите за интернет реклама ще нараснат с 10,1% през 2009 г. и очакват медията да формира пазарен дял от 15,1% от всички рекламни разходи до 2011 г. спрямо 10,5% през 2008 г. По-голямата част от този ръст ще дойде от платени резултати при търсене в глобалната мрежа. В САЩ се очаква рекламата в търсачките да скочи с 20% през 2009 г., докато традиционната банер реклама ще постигне увеличение от 3%>, а рекламните обяви - едва 1,8%. Заради пренасочването на парите от печатните издания към онлайн сектора е засегната вестникарската индустрия. Очаква се рекламата в пресата да се свие с 14,7%, докато пред списанията се очертава още потрудно време заради отдръпването на луксозните рекламодатели.

Няма коментари: