вторник, 1 юли 2008 г.

Мария Маслева, криейтив директор и създател на График Дизайн Студио:В България все още има много крадена реклама

Пари - 28 стр.
Мария Маслева, криейтив директор и създател на График Дизайн Студио:В България все още има много крадена реклама

Боряна НИКОЛАЕВА

в световен мащаб се залага на нестандартни идеи и онлайн реклами
Тази година Graphic Design Studio участва на 49-ото издание на рекламния фестивал Clio Awards, който събира в Маями най-големите имена в съвременния рекламен бизнес. График Дизайн Студио беше единствената българска агенция, която влезе в надпреварата за някоя от престижните Clio статуетки.
Екипът на Мария Маслева се състезава в категорията Дизайн на опаковка с цялостния дизайн на вино Ширто. Маслева беше и част от българската делегация, участвала на тазгодишното юбилейно издание на Cannes Lions. На този фестивал се връчват най-престижните награди в областта на рекламата
- Golden Lions.
Впечатленията
Въпреки че двата фестивала - в Маями и в Кан
- са смъртни врагове, победителите в повечето от категориите са едни и същи. Това показва, че Америка все още диктува определени правила, мода и норми, казва за в. Пари Мария Маслева. В Кан и в Маями присъстваха най-големите играчи в рекламния бизнес от цял свят и това е начинът, по който българските рекламисти могат да се учат от най-добрите. Някои от страните лауреатки в конкурсните програми имат почти 120-годишна история в областта на рекламата. Опитът, мащабите на кампаниите, инвестициите са несравними с родните стандарти, добавя Масле-ва. Световните тенденции в момента са насочени към търсене на нестандартни начини за реклама, нещо, което не е застъпено сериозно у нас. Основно
се залага на онлайн и ди-гитална реклама, правят се различни кампании, в които посланието се предава по изключително оригинални и запомнящи се начини. Например: кампания против тютюнопушенето монтира легнали полицаи по улиците под формата на цигари.
Къде е българия?
Съветът, който Мария Маслева дава на организаторите на Cannes Lions за България, е да лобират за наши представители в журито. Повечето източноевропейски страни имат поне по един представител в някоя от категориите и е редно България също да разчита на такива, казва Маслева. Това, което не достига на родната ни реклама, за да жъне успехи в световен мащаб, е липсата
на опит, професионалисти и достатъчно големи клиенти. Проблемът с кадрите е валиден с пълна сила и за рекламния бизнес, големи бюджети вече се инвестират в областта на рекламата и това вече не е пречка за развитието на този бизнес.
Не знам да има случай българска криейтив агенция да е станала световна, в повечето случаи се правят адаптации на подадени отвън неща, коментира Маслева. Добрата идея е в основата на успешната реклама, а в България има много крадена или поне недобре адаптирана реклама. Това е тенденция, която е характерна за цял свят, и ние не можем да избягаме от нея. У нас все още се усеща балканският манталитет, който придава неособено естетичен вид
на някои от рекламите. Трябва да бягаме от това, рекламистите са тези, които трябва да налагат модата и естетиката, твърди Маслева.
Преди и сега
Много български компании бяха поставени в конкурентна среда, научиха се да работят качествено, за да оцелеят. Доскоро всички бяха свикнали да правят нещата на парче. Проблем на българските производители е, че не може да стъпят на европейския пазар, а това ще даде тласък както на рекламата, така и на цялата държава. В България най-популярният вид реклама е телевизионната. Ние опитваме и с нестандартни начини, като директна реклама. Понякога се оказва, че тя е по-ефективна,
казва Маслева. Начинът на гледане на телевизия се е променил, не може така лесно да определиш колко хора са гледали рекламата ти. Дигиталната реклама е бъдещето и ин-тернет се очертава като най-силната медия, към която ще бъдат насочени рекламните бюджети. Агенцията Graphic Design Studio е създадена като криейтив агенция, но нуждите на клиентите пораждат необходимостта да се превърне в агенция за пълно рекламно обслужване. В момента в нея работят 10 души. Предлага над 70 вида рекламни услуги, като броят им непрекъснато се увеличава в зависимост от нуждите на клиентите. Сред клиентите на агенцията са Yamaha, Apace music, Downtown foods, MM TV, Zip travel и др.
***
Визитка
► Мария Маслева завършва специалност Плакат в Художествената академия през 1999 г.
►официално по професия и призвание е художник.
►С реклама започва да се занимава преди 12 години, още докато е студентка, помагайки в българския Атлантически клуб.
►Следващите 2 години е артдиректор в тактон интер Медия, но напуска и и започва работа в Жокер Медия. там 6 години се занимава с рекламата на музикални събития, концерти, турнета и др.
►През 2005 г. основава рекламната агенция Graphic Design Studio, на която е главен изпълнителен директор и до днес.
***
Текст под снимка
добрата идея е в основата на успешната реклама, казва Мария Маслева

вторник, 1 юли 2008 05:30:53

Няма коментари: