четвъртък, 3 юли 2008 г.

Разследват рекламната сделка между Google u Yahoo

Класа - 11 стр.
Разследват рекламната сделка между Google u Yahoo



Регулаторите следят дали се ограничава конкуренцията между търсачките
Министерството на правосъдието в САЩ е започнало офиииално антимонополно разследване на сделката между Google и Yahoo за поделяне на някои рекламни приходи, съобщи Ройтерс, позовавайки се на Washington Post. Следователите ще поискат документи не само от двете търсачки, но и от други големи компании в интернет и медийиия сектор. След като споразумението между Google и Yahoo беше обявено на 12 юни, от двете мегакомпании заявиха, че дават на антимонополните органи 100 дни за проучване на сделката, преди тя да влезе в сила. Стартът на разследването обаче дава сигнал, че министерството на правосъдието може би е открило причина за опасения. Сътрудничеството между Yahoo u Google официално не се нуждае от одобрението на антимонополните органи на САЩ, тъй като компаниите не се сливат. Въпреки това правителството може да оспори споразумението в съда, ако заключи, че то може да ограничи конкуренцията помежду им. Google притежава над 60% от пазара на търсения в мрежата, докато Yahoo остава само с 16,6 на сто. Двете интернет компании постигнаха миналия месец споразумение за рекламно партньорство. Според условията на сделката, реклами от Google ще се появяват на сайтовете, които Yahoo дава като резултати при търсене от потребители в САЩ и Кана- да. Втората по големина търсачка в света ще показва рекламите в САЩ и Канада по технологията Google AdSense. От Yahoo определиха сделката като възможност за годишни приходи от над 800 млн. долара. Информацията за споразумението с Google дойде, след като Yahoo съобщи, че софтуерната компания Microsoft официално е прекратила преговорите за придобиване на интернет търсачката, като е оттеглила предложените от нея 44.6 милиарда долара.

четвъртък, 3 юли 2008 03:52:18

Няма коментари: