вторник, 1 юли 2008 г.

M&C Saatchi се извини за рекламния гаф

Пари - 8 стр.
M&C Saatchi се извини за рекламния гаф

Христо ЛАСКОВ

Инцидентът поставя въпроса за налагане на лейбъла Made in Bulgaria
M&C Saatchi - компанията, създала рекламата за дебелите като салам пръсти на българските шивачи, се извини на България в писмо до ipo.bg. Информационният сайт изпрати запитване до компанията, при което критейтив директорът на рекламния клип Бен Уелш лично отговори: Съжаляваме за рекламата, която намесваше българските шивачи. Не сме искали да обидим никого, но разбираме, че все пак сме накърнили честта на страната ви. Искаме да ви уверим, че клипът няма да бъде излъчван отново по телевизията.
Признание
В понеделник Уелш е получил две ризи на български производители, изпратени от българския филиал на рекламната агенция Saatchi&Saatchi. Те наистина са с много добро качество, каза за ipo.bg Бен Уелш. Обмисляме и предложението да върнем наградата, която спечелихме в Кан, пише още той.
Обяснения
Към отговора на въпросите на екипа ни беше прикачено и писмо от автора на сценария на клипа, в което се казва: Тази реклама не е била създадена с цел да атакува хората от България или техните възможности да шият качествени облекла. Тя се базира на очевадно съчинения факт, че шивачът на Herringbone има малки, почти миши ръце. Логическото заключение от тази абсурдна констатация е, че големите ръце може да затруднят шиенето с миниатюрни детайли. Идеята ни, че българите имат по-големи ръце, отколкото останалите националности, беше създадена като шега и очаквахме, че тя ще бъде приета като такава, а няма да бъде взета сериозно, се казва в писмото. Сега обаче виждаме, че е била приета погрешно. Затова, макар и с леко закъснение, разбираме, че преценката ни е била неправилна, и съжаляваме за нея.
Коментар
Според мен е доста комплексарско да се поставяме в ролята на обидени, коментира Камен Обрешков, собственик на Модна къща Маркам и член на ръководството на Българската асоциация на износителите и производителите на облекла. Хубавото е, че се обърна внимание към нас и обществото се консолидира в подкрепа на бранша, каза още той.
Подобен инцидент обаче отново поставя въпроса за необходимостта на национално ниво да се работи за налагането в чужбина на етикетът Made in Bulgaria. В това освен фирмите от бранша трябва да се включи и държавата.
***
Статистика
► България изнася през последните четири години облекла за около 1.5 млрд. EUR годишно.
► Ръстът в износа през 2007 г. е 1.9%, което е успех на фона на общия спад в реализацията на произведените в Европа облекла след премахването на квотите за Китай през 2005 г.
► Все пак страната ни губи конкурентни предимства на северноамериканския и на европейските пазари спрямо основни производители от Югоизточна Азия, както и от средиземноморската зона в лицето на Турция.
***
Текст под снимка
Българският филиал на Saatchi&Saatchi изпрати две български ризи на създателите на скандалната реклама, за да им покаже, че грешат

вторник, 1 юли 2008 05:42:38

Няма коментари: