Всеки (го) може* в маркетинга
Дневник - 16 стр.
Четирима от най-известните маркетинг специалисти в световен мащаб ще бъдат лектори на второто издание на Marketing Innovation Forum, организиран от в. “Капитал” на 29 май. Това са бащата на guerrilla (партизански) маркетинга Джей Конрад Левинсън, Питър Дрейпър - бивш маркетинг директор на най-големия бранд сред футболните клубове в света “Манчестър юнайтед”, Шон Корнуел, продуктов маркетинг мениджър за Европа на Google, и една от най-влиятелните жени във Великобритания - Сахар Хашеми, създателката на веригата “Кофи рипъблик” (Coffee Republic). Заявки за участие на промоционални цени се приемат до 25 април на сайта на форума www.miforum.eu. Представяме ви накратко пътя на Сахар Хашеми до успеха. В България вече има две заведения от веригата - на Слънчев бряг и във Варна, до 2 месеца ще бъде открито и софийското кафе на “Кофи рипъблик” . Сахар Хашеми е наречена пионер в живота на нацията от английската кралица и млад глобален лидер от Световния икономически форум в Давос. Не всеки може да се похвали с подобни постижения. Но ако питате Сахар Хашеми, тя ще ви отговори, че “Всеки го може”. Причината за нейния успех се крие във факта, че подхожда подозрително към устойчивите представи за Англия. Според Хашеми идеята за британците като нация от консервативни почитатели на следобедния чай е мит. Убедена в това си твърдение, през 1995 г. Сахар и нейният брат Боби откриват своето първо кафене от веригата Coffee Republic, за да докажат, че жителите на Острова са всъщност заклети кафеджии. В основата на успеха на тяхната инициатива е проучване на пазара, което показва, че за разлика от САЩ и голяма част от Европа в английските градове почти не може да се открие удобно разположено кафене, което да отговори на нуждите на почитателите на напитката. Десет години по-късно британските улици са залети от кафенета, продаващи всеки вид кафе, който човек може да си представи. През 2001 г. Сахар напуска управленското си място в Coffee Republic и написва книга, която става абсолютен бестселър. “Всеки го може” (Anyone Can Do It - Building Coffee Republic from our Kitchen Table) описва стъпка по стъпка пътя към успеха. Coffee Republic стъпи на българския пазар чрез британската компания Property Links International. Опитът на екипа на компанията в България потвърждава изводите на Хашеми, че едно от най-важните условия за ефективна и добре работеща маркетингова стратегия за едно кафе е да се избере подходящото местоположение на заведението. Затова за навлизането си в България Coffee Republic избра обекти предимно в търговско-развлекателни комплекси от типа на моловете, както и централни, ключови места в съответните градове.
*Перифраза по заглавието на бестселъра на Сахар Хашеми, създателката на веригата “Кофи рипъблик”
вторник, 15 април 2008 04:40:06
вторник, 15 април 2008 г.
Всеки (го) може* в маркетинга
Етикети: в. Дневник
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар