неделя, 13 април 2008 г.

Музикалните лейбъли и Myspace сключиха сделка

Музикалните лейбъли и Myspace сключиха сделка
Катрин ХОЛАХАН
Business Week - 24 стр.

Warner, Sony BMG u Universal се обединиха със сайта, за да печелят от реклами
Резкият спад на продажбите на CD и масовото сваляне на песни от интернет кара големите звукозаписни лейбъли да си търсят приятели навсякъде. И затова Майкъл Наш, новият шеф на дигиталната стратегия в Warner Music Group, завързва нови приятелства. В началото на април Warner обедини усилията си със социалната мрежа MySpace, Sony BMG u Universal Music Group, за да стартират нова музикална инициатива. MySpace Music ще позволи на хората да слушат музика и да гледат безплатно видео клипове по мрежата, а също и да си купуват стоки, билети за концерти и музика чрез даунлоудване по подобие на iTunes на Apple. "Цялата музикална индустрия знае, че консуматорът е прегърнал дигиталната култура - твърди Наш. - Времената се промениха." Другите звукозаписни лейбъли вероятно ще предприемат подобни стъпки. MySpace, която е част от News Corp., е провела разговори с че- тирите най-големи лейбъла през последните месеци. Само EMI не се присъедини към инициативата, но може да се включи по-късно. Джойшп венчърът с MySpace е един от най-агресивните ходове на Warner Music досега в мрежата. Идеята е да се надхвърли сегашният бизнес модел, при който музиката се продава чрез търговски вериги като Apple u Wal-Mart. MySpace Music ще е независима компания, а звукозаписните лейбъли ще имат дялове в съвместното дружество. Те ще получават процент и от рекламните приходи. "Имахме две възможности - твърди Наш - или да повторим грешките от миналото, или да създадем нов вид сътрудничество."
Залагане на няколко карти
Музикалната индустрия се страхува, че Apple може да се превърне в онлайн версия на Wal-Mart. Откакто огромната верига за пазаруване на дребно стана най-големият търговец на музика, тя се превърна и в най-влиятелния фактор при лейбълите и оказа натиск за по-ниски цени на дисковете. Apple е най-големият онлайн музикален търговец и притесни лейбълите, като настоя за стандартизирани цени както за новите, така и за старите песни. Наш и други музикални шефове отдавна са осъзнали потенциала на MySpace. Сайтът до голяма степен дължи успеха заради популярността му сред независимите банди и феновете им. Музикантите могат да качват до четири парчета на страниците му и да рекламират предстоящи шоута. Още през 2000 Warner Music използва MySpace, за да представя изпълнители като Му Chemical Romance u R.E.M. В момента сайтът има 110 млн. юзъри и е най-големият в света от този вид. Начинанието с MySpace не е нещо епизодично и звукозаписните компании искат да направят сделки и с други социални мрежи. Четирите музикални гиганта преговарят за подобен проект с шефове на Facebook, който е вторият по големина сайт. Тези разговори обаче са в начална фаза. Според лейбълите най-сетне са осъзнали, че опитите да се попречи на хората да получат музика от нета водят само до негодувание и пиратство. "В началото на това десетилетие започнахме война с потребителите и сгрешихме - посочва Наш. - Сега нещата трябва да се променят."
неделя, 13 април 2008 05:29:45

Няма коментари: