вторник, 15 април 2008 г.

БНТ увеличи цените за реклама през уикенда за сметка на делниците

БНТ увеличи цените за реклама през уикенда за сметка на делниците
Албена БОРИСОВА
Дневник - 16 стр.

Българската национална телевизия (БНТ) обяви нова рекламна тарифа от началото на април. Главната промяна в цените е при излъчването на спотове вечер и в събота и неделя, когато Канал 1 има много по-висок рейтинг в сравнение с делниците. Решихме да намалим цените от понеделник до петък през деня с около 60%, защото това отговаря на позицията, която Канал 1 заема на пазара, обясни директорът “Маркетинг” на БНТ Димитър Димитров. За сметка на това има увеличение на цените вечер между 19 и 22 ч., когато е най-гледаното ни време, каза тв мениджърът. Ръстът на тарифите по време на новинарската емисия “По света и у нас” е с около 10-15%. Приблизително с толкова са увеличени и цените през почивните дни. Цената на 30-секунден рекламен клип по време на игралния филм в събота, който започва в 20.40 ч., е 6300 лв., а в неделя е 7500 лв. без значение в кой момент от филма ще бъде излъчен. Минималните цени за спонсорство в централните емисии на времето и спортните новини са не по-малки от 90% от цените за реклама, а в останалите предавания не падат под 80% от съответните цени за реклама. Намалението на цените няма да се отрази на планирания ни рекламен бюджет и очакваме през 2008 г. приходите ни да са около 15 млн. лв., обясни Димитров. Новите правила важат до края на годината, но държавната телевизия си е оставила възможност да ги преразглежда на всеки 3 месеца, ако се налага. От 2005 г. БНТ работи с рекламодателите на твърди тарифи и не гарантира рейтинг на предаванията си. Това заедно с доста високите цени на спотовете доведе до отлив. Според Десислава Стоянова, управител на “Зенит Оптимедиа” промяната на тарифата защитава интересите на БНТ, защото предаванията с най-висока аудитория са в праймтайма и в същото време там има ограничение за не повече от 5 мин. реклама. “Увеличаването на тарифата би трябвало да гарантира за пазването на инвестициите сред лоялните рекламодатели. От друга страна, намаляването на тарифите през деня балансира увеличените тарифи вечер и позволява на рекламодателите да оптимизират инвестицията си за БНТ като цяло. Настоящата промяната може да запази нивото на инвестициите, но не и да доведе до увеличение”, смята Стоянова. Според Боряна Несторова, директор на Media Direction (медийната агенция на BBDO), въпреки намалението цените на БНТ продължават да бъдат високи. “Ако приемем, че игралният филм в неделя събере рейтинг 7%, дори 10%, при цена от 7500 лв. на спот това прави разход от над 700 лв. на т.нар. CPP (cost-per-point - цена на рейтинг точка), което е висока цена”, обясни Несторова. По думите й в момента БНТ държи средно 10-12% дял от аудиторията, при “Нова телевизия+ делът от зрителите е 20%, а на Би Ти Ви е над 40. Тъкмо затова според Несторова намалението на цените през деня едва ли ще привлече нови рекламодатели. “Към предаванията на Канал 1 няма почти никакъв интерес от страна на зрителите. Новите тарифи по-скоро ще пренасочат фирмите към спонсорството”, смята директорът на Media Direction. *** БНТ само с 5 предавания в Топ 50 Девет процента е най-високият рейтинг на предаване на Канал 1, регистриран през март 2008 г. Това показват месечните извадки на “ТНС/ТВ план”, чиито данни използва БНТ. Според извадка, разпространена от Би Ти Ви, рекордът на държавната медия е постигнат от “Шоуто на Канала”, което се излъчва в събота вечер от 20.45 ч. То се нарежда на 25-а позиция в класацията на най-гледаните 50 продукции на март. Второто най-гледано предаване на БНТ миналия месец е мачът “Литекс” - “Левски”. В първите най-гледани 50 продукции на март са регистрирани само още 3 позиции на Канал 1 - новинарски и футболни срещи
вторник, 15 април 2008 04:38:42

Няма коментари: