сряда, 16 април 2008 г.

Телевизия навсякъде и по всяко време

Телевизия навсякъде и по всяко време
Христо ЛАСКОВ
Пари - B&T - 2 стр.

Мултимедийните индустрии се сливат, медиите също се обединяват Остават още 5 минути до края на мача на любимия футболен отбор. А след 15 минути имаш много важна среща. Едва ли има човек, който да не е попадал в подобна ситуация - да догледа мача или да тръгне за среща. Решение на проблема дават мобилните оператори. Новите технологии ни позволяват да догледаме мача на мобилния си телефон, докато пътуваме за срещата. Така и вълкът е сит, и агнето цяло. А най-доволни са операторите и компаниите, които доставят оборудване за тях, тъй като се очаква приходите да са огромни. Развитие Искаме да пренесем телевизията навсякъде - от обикновения телевизор на компютър и най-вече на мобилен телефон, казват от един от лидерите в производство на мобилни технологии Ericsson. Вече разполагаме с необходимото оборудване за това, остава то просто да бъде имплементирано от операторите, продължават от компанията. И наистина възможностите, които демонстрираха от Ericsson по време на изложението MIPTV, провело се във френския град Кан през миналата седмица, го доказват. Лидери Междувременно телевизията на мобилни телефони отдавна не е нещо ново. Особено за развитите пазари като Япония. Там операторите вече се борят с един от основните й проблеми - ниското качество на предаването. С развитието на мобилните технологии обаче се увеличава скоростта на трафика, поддържана от мобилните телефони, както и техните възможности, което от своя страна позволява подобряване на качеството на самата услуга мобилна телевизия. Предизвикателство Най-важното в момента е да се открият т.нар. ранни адоптери на тази технология, които да дръпнат пазара нагоре, казват от Ericsson. Със сигурност младите ще са един от основните й двигатели. Очевадно е обаче, че не само те искат да използват подобни мултимедийни приложения, казва Аурелио Калкия, мениджър на Ericsson за България и Македония. Затова и залагаме много на този бизнес, твърди той. Смятам, че пазарът се развива с много бързи темпове, мултимедийните доставчици и тези на съдържание се обединяват, сливат се цели индустрии. А ние искаме да слеем и различните медии, през които самото съдържание достига до потребителите, за да улесним живота им, казва Калкия. *** Цифра 53.7 млн. ще са абонатите на IP телевизия през 2009 г., прогнозират анализатори. Приходите от нея ще са 44 млрд. USD *** 3 млрд. са мобилните телефони по света в момента. От тях 120 млн. имат 3G. А техният брой ще се увеличи значително *** Текст под снимка Центърът на Кан, Франция, средата на април. Изложението MIPTVсъбра всички големи производители на съдържание и нови технологии за разпространението от целия свят
сряда, 16 април 2008 05:35:56

Няма коментари: