понеделник, 16 март 2009 г.

Ивайло Борисов, управляващ директор на Ardency consulting: Характерът е като дърво, а репутацията като сянка

Пари - 24 стр.
Ивайло Борисов, управляващ директор на Ardency consulting: Характерът е като дърво, а репутацията като сянка

Светлана ЖЕЛЕВА

Консултантският бизнес винаги ме е привличал, защото съм относително независим и няма авторитарност. Не искаме да бъдем разпознавани като пиар агенция в тесния смисъл на думата. Ние сме консултанти за маркетинг комуникации, като важна част от тях е пиарът, обяснява Ивайло Борисов от София, който е управляващ директор на Ardency Consulting.
Бях и от двете страни - на клиента и на консултанта, и видях пропуските в работата между агенция и компания. Преди 2 години съдружничката ми бе директор Корпоративни комуникации в голяма международна компания, а аз -старши консултант. В случаен разговор и двамата се уловихме, че отбелязваме недостатъци в работата и на пиар агенции, и в корпоративни и маркетинг отдели. И така създадохме компания, където работим по начин, по който смятаме, че е най-добър за нашите клиенти.
Таргет
Една от причините да съм консултант предприемач е свободата да работя за различни интересни проекти, признава Ивайло. Работихме с фирми от телекомуникациите, индустрията, козметиката, авиокомпаниите, софтуерни фирми. Последният ни клиент е българската модна къща Ariston S. Никога не съм предполагал, че ще трябва да работя за модна къща, но е интересно, вметва Ивайло.
Ще призная още, че community relations проектът ни за Холсим е един от любимите ми. Там общоприетото разбиране за пиар успех като реализиране максимален голям обем положителни публикации не съществува. Таргетът са малък кръг географски близо хора, които може да бъдат повлияни в мнението си само от конкретни резултати. Така създаваме нещо конкретно, не просто медиен шум.
От създаването на Ardency
Consulting нямаме загубен pitch. Познавам доста хора от рекламния и пиар бизнеса у нас и такива, които имат по няколко поред загубени или никога неспечелени конкурса - това е неприемливо. Нашият бизнес е като всеки консултантски - нямаш ли резултати, си аут. Такива хора, които не могат да печелят, нямат работа в Ardency Consulting, категоричен е Ивайло.
Emuka
От клиентите, с които сме работили досега, четири са напълно одобрени от централи на компаниите в чужбина. Компаниите са американска, японска и две швейцарски. Винаги по-лесно се разбираме с чужденците. С всички международни компании сме работили на ръкостискане и никога не сме имали проблеми в бизнес отношенията си. Бизнес етиката е и основното, което отделя западните компании от българските. Другото са ясните бизнес процеси, които някои от нас наричат бюрокрация, но които всъщност са гарантът за постигане на ефективни и финансови обосновани бизнес резултати.
У нас най-голямата драма е липсата на бизнес и управленско ноу-хау. Останахме единствената страна в Европа, дори и на Балканите, без приличен бизнес университет или училище. Това е и моето послание към всички образовани и с професионален опит хора, които идват от Запад -променяйте организациите, в които работите. Не се оставяйте на течението у нас. Ще бъде много трудно, но само така ще променим качествено икономиката и бизнес средата ни, убеден е Ивайло Борисов.
***
Визитка
>Ивайло Борисов е роден на 18 септември 1975 г.
>Завършил е Международни икономически отношения в УНСС.
> Има магистърска степен по бизнес администрация в Германия със специализация Маркетинг и e-business.
>Специализирал е 4 месеца в Warrington College of Business, UFL в САЩ, като там е първенецът на курса, а следването си завършва с отличие.
>В Германия работи в дирекция Маркетинг и продажби за Европа на водеща норвежка компания за луксозна мебел.
> Преди да създаде своята агенция Ardency Consulting, Борисов е старши консултант в международна компания.
***
Тайните на публичното общуване:
>Характерът е като дърво, а репутацията като сянка. Сянката е това, което ние мислим за нея, а дървото е истинската същност, казва Ейбрахам Линкълн. >Независимо от публичното говорене и различните комуникации никога 6 дългосрочен план една компания или човек не може да скрие или да промени истинската си същност само за пред обществото.
>Следователно тайна или магичен куршум няма. Има принципи, които трябва да следваме:
>Бъди естествен, постарай се да бъдеш наистина това, което искат да видят в теб. >Бъди постоянен, за да имаш устойчива репутация, бъди последователен в своите послания. >Не говори пиарски, а давай конкретни отговори и решения. Празните приказки и самохвалството не носят никакви активи.
>Една книга, която мога да препоръчам на всички в комуникационния бизнес, е The new rules of marketing and PR om David Meerman Scott.
>Това, което задължително трябва да демонстрираш пред човек, който те вижда за първи път, е познание за бизнеса му.
>Образованието по магистър бизнес администрация (МБА) е много важно в това отношение. МБА е безценно при формулиране на стратегията и точните послания при комуникациите.
>Винаги съм се учудвал как колеги без никакви финансови и бизнес познания правят „корпоративни комуникации".
***
През последните години у нас се появи ново поколение мениджъри. То управля активи за милиарди левове и определя бъдещето на страната. Именно за тях разказваме на страниците на в. Пари в новата
рубрика Next Generation. Рубриката е съвместна с Делойт-България. През пролетта на 2009 г. от добрите ще бъдат определени най-добрите. Дотогава ни чакат много срещи с непознати хора, кариери и съдби.
***
Очакваме вашите предложения кой млад мениджър да бъде представен във в, Пари на тел. 02/43 95 «71, както и на адрес: nextGeneration. lpo.bg. Там можете да се запознаете с младите бизнесмени, които досега са представени в рубриката,
Критериите
> Собствен бизнес или мениджърска позиция
> Участие в иновативни проекти или добри позиции на пазара
> Отчетен ръст в бизнеса
> Изрядни платци - данъци, такси и други плащания към държавата
> Визия за развитие на бизнеса в дългосрочен план
> Социална отговорност
> Предимство-управление на проекти и бизнес на външни пазари
> Възрастова граница до 35 години

Няма коментари: