четвъртък, 19 март 2009 г.

Nokia e любимата марка на българските потребители

Класа - 22 стр.
Nokia e любимата марка на българските потребители

Даниела СТЕФАНОВА

Нейни подгласници В различните категории са BMW, Zagorka, bTV, Jack Daniels
"Любима марка" за 2008 на потребителите в България е Notoa, обявиха от списанието за икономика и мениджмънт "BG бизнес бюлетин", организатор на класацията. Марката мобилни телефони е и големият победител в конкурса, събирайки най-много гласове на потребители. Конкурсът се провежда за първа година и според главния редактор на списанието Дачо Дачев то е първата подобна инициатива не само в България, но и в света, защото измерва популярността на брандовете не по пазарни данни, а според вкуса и предпочитанията на потребителите, независимо дали са си купили или не продукт от марката, за която са гласували. Призовете са разделени в десет отрасъла. Любима марка в сектор "Хранителни продукти" стана Milka. В категория "Черна техника" потребителите избраха Sony. Nivea е лидер в отрасъл "Хигиенни продукти и козметика". Coca-Cola зае първо място при безалкохолните напитки. Марката BMW спечели състезанието в раздел "Автомобили". В категория "Медия" първа е bTV, в "Спортно облекло и принадлежности" - Adidas, във "Високоалкохолни напитки" - Jack Daniels, а за сектор "Нискоалкохолни напитки" - бира Zagorka. "За второто издание на класацията следващата година смятаме да прецизираме отраслите и най-вероятно ще ги увеличим. Не включихме например отрасъл "Телекомуникации", за- щото там има 4-5 марки и следователно конкуренцията е по-малка", каза още Дачев. Състезанието "Любимите марки" се проведе в три етапа. На първия бяха определени 19 категории, в които потребителите сами посочват любими марки. На втори етап участваха топ 6 от брандовете във всяка от селектираните групи, като целта беше да се излъчат трите най-любими марки в 10-те най-активни категории. Третият, последен етап, определи "любимата марка" сред 10-те най-активни категории, събрали най-много гласове на втория етап.

Няма коментари: