събота, 21 март 2009 г.

Безплатно на български

Капитал - 42 стр.
Безплатно на български

Зорница СТОИЛОВА

Белгийската медийна група "Россел" стъпва на българския пазар
Безразсъдна вяра в пазара или добре преценен бизнес ход - стартът на безплатния седмичен вестник "Анонс" предизвиква интерес.
Зад проекта стои втората по-големина медийна група в Белгия - Rossel & Cie. Първоначално вестникът ще се разпространява в тираж от 100 000 бройки. Издателите планират той да навлезе и във Велико Търново и Пловдив и да достигне тираж от 350 000 копия.
"Анонс" ще се разпространява на ключови места в столицата чрез щендери, в метрото и на ръка и ще следва модела на белгийския безплатен седмичник Vlan, част от портфолиото на Rossel. Амбицията на издателите е да развиват активно и онлайн платформата на "Анонс".
Концепцията на изданието изключва политическите новини, криминалните събития и анализите. От първия брой разбираме, че ще говорим по-евтино по мобилния телефон, но не и че той сега е около четири пъти по-скъп, отколкото в Европа. Няма снимки на първокурсници с S-класи, няма ги и баналните истории на преуспелите, които са израснали в семейства на общински съветници от БСП в Перник.
"Въпреки икономическата криза смятаме, че в България има хубави перспективи за нашия бизнес. Вярваме, че влизането ни в страната ще стимулира икономиката", каза изпълнителният директор на "Россел медиа България" ЕАД Пол Калбо. В Белгия издава вестници като Le Soir, L'Echo, De Tijd и има сериозни амбиции в онлайн бизнеса там. Rossel е партньор на частната група TVi (RTL Group) и има собственост в няколко телевизии и радиа, притежават и собствени медиа шопове и рекламни агенции, както и собствени печатници в Белгия и Франция.
За проекта в България ще бъдат инвестирани два милиона евро, заяви Пол Калбо. Вестникът е насочен към икономически активното население, обясни търговският директор на "Россел медия България" Ивайло Йотов. Концепцията на "Анонс" е по подобие на известните издания на белгийската компания - безплатния седмичник "Влан" и безплатният всекидневник "Метро".
Въпреки че нишата на безплатните вестници в България все още не е добре разработена и всички подобни проекти са рисково начинание в икономически несигурна година, издателите от "Россел медиа България" разчитат на собствен подход към рекламодателите. Търговският директор на "Россел медиа България" Ивайло Йотов обърна внимание, че ще привличат по-малки, регионални рекламодатели с възможността за тясно таргетиране и отправяне на посланията им до техните потенциални клиенти.
По темата работи и Антон Георгиев*
*Съавторът на текста е водещ на сутрешното шоу "Кофеин" по FM+. Той бе част от екипа на "Капитал" за една седмица. Двете медии се включиха в експеримента "Размяна на медии", кампания в подкрепа на риалити шоуто "Размяна на съпруги", което ще стартира през април по TV2

Няма коментари: