вторник, 17 март 2009 г.

Ан Мортън: Умните в бизнеса залагат на активната комуникация

Пари - 21 стр.
Ан Мортън: Умните в бизнеса залагат на активната комуникация



Ако не инвестираме в комуникацията с нашите клиенти, тогава не можем да очакваме те да продължат да ни предпочитат. Това каза за в. Пари Ан Мортън, PR мениджър на British Airways за Европа, Африка и Азиатско-тихоокеанския регион. Великобритания е една от най-засегнатите от кризата страни в света. Фалити на медии, съкращения в големи компании и икономически трудности бележат състоянието й. Ан Мортън разказа как British Airways гледа на рекламата, на връзките с медиите и кризисния PR.
В кризата
Устойчивата и постоянна комуникация с нашите ключови публики е много важна по всяко време и ние продължаваме да поддържаме връзките с медиите, за да може нашите гости да са добре информирани за продуктите, услугите и специалните възможности, които предлагаме, казва Мортън. Това също така ни позволява да ги държим близо до развитието на нашия бизнес, за да осигурим постоянно качество в тези трудни условия. Във Великобритания със сигурност рецесията се усеща толкова, колкото и в другите страни. Тук секторът на финансовите услуги играе особено голяма роля в икономиката и дори може да се каже, че изгледите за близкото бъдеще са още по-мрачни, отколкото на други места. Печеливша стъпка за British Airways според Мор-тън се оказа увеличаването на активността на пазарите с по-силни местни валути, където компанията печели от разликата в обменния курс.
Конкуренцията
Ролята на PR и рекламата е да повиши информираността на гостите ни относно реалната стойност на продуктите и услугите, които British Airways предлага. Според Мортън PR и рекламата са изключително необходими, особено когато конкуренцията на нискотарифните авиокомпании е изключително силна. Категорично вярвам, че на пазара има място и за традиционните, и за ниско-тарифните авиокомпании. Те може да съществуват и функционират паралелно и да се конкурират успешно успоредно едни с други, допълва Мортън.
бюджетите
Редица от PR експертите прогнозираха увеличаване на бюджетите през настоящата година за сметка на намаляване разходите за реклама. В ролята си на PR мениджър аз подкрепям преразпределянето на
бюджета в полза на PR активностите, казва Мортън. И все пак смятам, че една кампания би дала най-добри резултати, ако се използва подходящият микс от всички възможни маркетингови комуникационни канали. Ние разпределяме бюджетите си на годишна база в зависимост от бизнес приоритетите ни и комуникационната ни стратегия. Корпоративните комуникации винаги са ключов инструмент в маркетинговия микс и за тях се предвижда съответният подходящ бюджет, отбелязва в заключение Мортън.

Няма коментари: