четвъртък, 19 март 2009 г.

Sof a Design Week - събитието е неотложно

Дневник - 20 стр.
Sof a Design Week - събитието е неотложно



Sofia Design Week е идея на списание „1“, която ще се осъществи между 5 и 12 юни. Темата на първото издание на форума е „Следващата идентичност на визуалната среда“. За въвеждане в нея организаторите са поканили хора от авангарда на графичния, продуктовия и интерактивния дизайн. Сред гостите на форума е арт директорът на Лувъра Филип Апелоа, създател на визуалната идентичност на Националната опера в Париж, музея d`Orsay, Парижкия музей на юдаизма, „Ню Йорк таймс“. Негови плакати са част от колекцията съвременно изкуство на MoMA, Ню Йорк. Домакините очакват и Ерик Кеселс, чиято рекламна агенция „Кесселскрамер“ се превърна в етикет на неконвенционалната реклама, а антирекламните му похвати успяха да превърнат никому неизвестното БЕН в телеком номер 1 в Холандия. Екипът на първата седмица на дизайна е на мнението, че тя вече има неотложен характер. „Всичко във визуалната ни среда се случва само за себе си, без обща логика и без оглед на световното развитие на дизайна и най-лошото - без никакви следи от графичната идентичност на страната отпреди 10 ноември. След 1989 г. в дизайна настъпва вакуум и хаос - другата крайност на тоталитарната графична идентичност отпреди това. Време е за зрял и социално адекватен подход в дизайна тук“, смятат от списание „1“. Затова освен над 15-те експозиции се планира и Next Identity Forum -международно събитие, което ще събере 17 лектори от Европа и САЩ. Селекция от най-големия частен архив на социалистически пропагандни плакати и български филмови плакати от 20-те до 80-те ще опресни спомена кои сме били, а уличните акции и социалната ангажираност на творци като Je Lee и спешната дизайн помощ на Young Designers& Industrie ще помогнат при избора на това кои бихме могли да бъдем, казват организаторите.

Няма коментари: