неделя, 19 април 2009 г.

Криза и в щаба

сп. Тема - 37 стр.
Криза и в щаба



Скоро след обявяването на извънредно положение по почистването на София се почувства остра нужда и от създаването на щаб по кризисен PR на Националния кризисен щаб. факсовете и съобщенията, които бълваше на килограм оглавената от областния управител Тодор Модев кризисна служба, озадачаваха софиянци, вместо да ги успокояват. Най-малкият проблем е, че в едно от възванията на щаба бе обърнато внимание на Евтим Евтимов (кмет на район „Триадица") да предприеме спешни мерки за почистване на територията на район... „Красно село" (!?).
Далеч по-странно обаче звучаха хвалбите за извозени към сметището 1 374 980 кг отпадък за четири дни, при положение че през 2008 г. към „Суходол" са пътували по 1 200 000 кг на ден. При 380 мобилизирани камиона пък са направени 270 курса до депото. Оказва, че всеки камион е ходил дотам по 0.71 пъти, изчисли „Медиапул".
Кризисният щаб предложи на данъкоплатците и други новаторски решения. И ако софиянци са изострили обонянието си в очакване да вдишат аромата на първите дезинфекцирани контейнери, то измиването на клоните на дърветата с маркуч или изпразването на празни кофи вече са факти, документирани от медиите.
Последното е специалитет на мобилизираната по спешност фирма „Новера", която наскоро беше отстранена от концесията по почистването на града. При оттеглянето от София тя светкавично прибра контейнерите си и изряза кошчета за боклук от тротоарите, за да не попаднат те в ръцете на конкуренцията. Което не пречи на компанията днес невъзмутимо да вдига съдовете на същите конкуренти.
Мащабните благоустройствени мероприятия започнаха преди да бъде определен бюджет за тях. Впоследствие - под натиска на общественото мнение, бе представен разчет за 10 милиона лева. Но в кризисния правителствен план(подобно на досегашната практика в общината) продължаваше да стои едно голямо бяло петно - как ще се предотврати традиционното надписване на извършваните дейности? Именно липсата на убедителни механизми за контрол на качеството и количеството свършена работа засили съмненията, че основните цели на акцията са лъскане на имиджа на правителството и спасяване на една закъсала фирма. Покрай решаването на тези задачи центърът на София доби по-приветлив вид. Но дано не се окаже, че по фактура жълтите павета са станали позлатени.

Няма коментари: