Икономически живот - 23 стр.
Google хвърли нова пазарна ръкавица
С помощна на първия продукт Google Similar Images (сходни изображения) може да се открие по даден критерий онова изображение, което ви е необходимо. Google News Time Line ще улеснява хората, които търсят информация по определена тема. Те ще получават списъци със статии, снимки и клипове, които са подредени по дата, а резултатите ще може да се стесняват до конкретни новинарски източници, списания или блогове.
„Традиционното търсене по ключови думи в момента, а и в обозримо бъдеще ще остане най-използваното и популярно в интернет, защото е много ефективен механизъм, чрез който някой задава въпрос и получава много релевантни отговори. Те в по-голямата част отговарят директно на поставеното питане , разяснява ефекта от новите продукти Ар Джей Питман, продуктов мениджър на калифорнийската технологична компания. Според него новите методи отговарят на нарасналия „апетит"за по-адекватно и рафинирано търсене в реално време. „Далеч сме от това да правим дръзки прогнози как представените системи ще променят интернет търсенето, но сме сигурни, че Google Similar Images и Google News Time Line имат потенциал да го направят", уточнява Питман. Думите на продуктовия мениджър на Google дават ясен сигнал, че въпреки непрекъснато растящия пазарен дял на компанията в световен мащаб тя ще продължава да хвърля пазарни ръкавици на конкурентите си и да залага на иновативни продукти, за да предлага повече и разнообразни възможности на потребителите си. Основание за подобна стратегия дава статистиката. Онлайн търсенията, извършени от американските интернет потребители през март, възлизат на 9.523 млрд., или около 3555 в секунда, показват изчисленията на изследователската компания Nielsen. Спрямо същия месец на миналата година броят на заявките, попълнени в полетата на търсачките, отбелязва ръст от 16.7% на годишна база. Без изненада на първо място по пазарен дял е Google, през чиято търсачка са отправени 6.114 млрд. заявки, или 64% от общия обем на запитванията.
Втора в класацията е търсачката Yahoo Search. През обработващата програма са преминали 1.505 млрд. заявки, които отнемат лидерските позиции на компанията. В момента Yahoo Search има пазарен дял в интернет търсенето в САЩ от 15.8% при 18.5% през март 2008 г.
Третото място остава за различните портали на Microsoft. Данните на Nielsen показват, че търсенето чрез платформата на софтуерния гигант е нараснало само с 0.3% до 982.661 млн. броя, а пазарният дял на компанията намалява с над 2 процентни пункта до 10.3%.
Как работят двете услуги Similar Images позволява при написване на ключова дума в полето за търсене да се изведат подобно на досега познатото търсене различни снимки, свързани с тази дума. Ако думата е „храм", след първото кликване на бутона „търси" ще се появяват светилища на различни цивилизации и религии -майска, индуска, древногръцка, католически, православни и др., като всичко става графично. При избиране на някой от тези храмове системата автоматично елиминира всички други асоциации и се насочва само към древногръцките светилища, които се появяват в горния десен ъгъл като възможност за избиране.
Системата е полезна и когато се търсят повече снимки на личности в различното им амплоа -например някой известен актьор или актриса. При търсене само по името първоначално се появяват изображения от филми, церемонии от награждавания, папарашки снимки и др. Избирайки една от тези възможности, отново в горния десен ъгъл се появяват снимки, свързани единствено с нея. На този етап, тъй като системата е все още в ранна фаза на разработване, има слабо или почти никакво поддържане на базата данни от изображения, които може да се открият с ключова дума на кирилица.
По думите на Радика Малпани, която оглавява инженерния екип в Google, целта на новия продукт Similar Images e да се обхванат всички публично достъпни снимки в интернет в следващите месеци и години.
Другото нововъведение Google News Timeline представлява оптимизиране на съществуващото и сега търсене на новини през news.google.com. Целта е да бъдат намирани по-лесно информационни материали, които са подредени хронологично спрямо деня на търсенето. За някои материали базата има данни със стотици години назад. Системата е разработена от Анди Херцфелд, който беше една от водещите фигури при създаването на платформата Macintosh на Apple. „Когато потребителят търси резултати от футболни срещи или за войната в Ирак например, той получава текстова, снимкова, видео и аудиоинформациа, подредена пред очите му ден по ден", уточни Херцфелд по време на представянето на новите продукти. Търсенето може да се ограничи и до определено списание, вестник или блог. Наред с двата нови продукта компанията обнови сайта си Google Laps, в който вече потребителите ще могат да виждат върху какво работят хилядите софтуерни инженери на търсачката. „Целта е разработките да стигат по-рано до масовите потребители, които при желание могат да на-пишат забележките и препоръките си, за да може финалната версия на програмата да бъде със завишена работоспособност и грешките да бъдат намалени до минимум", уточни Питман. По думите му предлагането на един завършен и работещ продукт е от особено важно значение в настоящата икономическа ситуация.
Припомняме, че през есента на миналата година компанията представи услугата си Google Audio Indexing. Тя позволява при изписването на определена дума или изречение от изявление на даден политик или обществена личност да бъде намерена и цялата реч на видео-файл, ако я има в YouTube. Според Анди Херцфелд обратната връзка с потребителите досега е положителна, но голяма част от тях настояват тази помощна при търсенето функция да се разпространи и към лица извън политическия живот.
Нови инвестиции В края на март калифорнийската компания даде още един знак, че възнамерява да инвестира в бъдещи технологии и иновационни решения. Тя обяви създаването на инвестиционен фонд с капитал от $ 100 млн. Новото предриятие ще се казва Google Ventures и ще бъде 100% собственост на Google, но ще работи напълно самостоятелно. Новосформираното дружество ще търси най-разнообразни компании, за да инвестира в тях - за интернет продукти и различни услуги, вкл. и в областта на здравеопазването.
Обявените през миналата седмица отчети на компанията показват, че нетната печалба на Google през първото тримесечие на тази година е нараснала с 8% на годишна база до $ 1.42 млрд. Общите приходи са се увеличили с 6.2% до $5.51 млрд. спрямо $5.2 млрд. през същия период на 2008 г.
петък, 24 април 2009 г.
Google хвърли нова пазарна ръкавица
Етикети: Икономически живот
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар