четвъртък, 23 април 2009 г.

Най-добрите корпоративни завръщания в US бизнеса

Класа - 24 стр.
Най-добрите корпоративни завръщания в US бизнеса



Кои са най-добрите корпоративни завръща-ния 5 американския бизнес? Някои от най-големите компании 6 САШ 6 момента преминават през тежки времена и са заплашени от банкрут. Винаги обаче има възможност за завръщане. AOL Money & Finance, цитирани от PR Kernel, дават за пример десетте най-добри корпоративни завръща-ния в американския бизнес. В края на телевизионния сезон 2003-2004 година ABC изпада до номер четири в рейтинг класациите. През 1999 г. медията не можеше да удържи на конкуренцията на CBS, която пусна Survivor. От ABC обаче бързо отговарят с играта "Кой иска да стане милионер?", но я излъчват четири пъти в седмицата и тя бързо омръзва на зрителите. Всичко се променя, когато Стивън Макферсън става СЕО. Само два сериала - "Отчаяни съпруги" и "Изгубени", са достатъчни, за да вдигнат рейтинга на ABC. Първият сериал постига рекорд - дебютира пред 21,6 млн. зрители.
През 1986 година в едно американско тв шоу се казват мнения, че заради производствен дефект Audi 5000 понякога ускорява, вместо да намаля и това е станало причина за няколко фатални пътни инцидента. Разследване показва, че инцидентите се дължат на шофьорски грешки, но "градската легенда" пречи на компанията в продължение на десетилетие. В началото на 90-те години автокъщите на Audi продават най-много по една кола на седмица. Компанията се завръща с представянето на модела А4 пет години по-късно. През 2008 година Audi продава 1 003 000 возила в света, с което за пръв път минава седемцфрени продажби. През 1999 година марката е загубила чара си. Всичко обаче се променя благодарение на промяна В рекламната кампания. Явно късите, ясни слогани вършат най-добра работа. Ето три красноречиви примера: Apple - "Мисли различно", Nike -"Просто го направи" и Johnie Walker "Продължавай да вървиш!". След стартиране на кампанията Keep walking обемът на продажбите в света скача с почти 50%, а приходите с 94%, до 4,56 млрд. долара годишно. Target не се опитва да се конкурира с Wal-Mart. Вместо това компанията успя успешно да се установи като търговец на дребно на по-високо ниво. Тя предлага малко по-високи цени, но за по-качествени стоки, благодарение на което привлича по-млади и по-богати клиенти. Една от най-големите разлики между двата гиганта е бельото - в Target се продават луксозната марка Victoria's Secret например. Някои предлагат Стив Джобс за СЕО на General Motors - той вече вдигна на крака една компания. В годините между 1985 година, когато напусна Apple, и 1996 г., когато се завърна, компанията, загуби значителен пазарен дял. Джобс бързо Всички познават мъжа от рекламите на Marlboro. Знаете ли, че преди време на негово място е имало жена? Когато марката се появява за пръв път на пазара през 20-те години, тя таргетира дамите и има пазарен дял от една четвърт процент. Компанията намира правилния път, когато сменя таргет групата си и вкарва идеята за суровия каубой и независимостта. Компанията е на повече от 100 години. В началото на 90-те Aberc-rombie & Fitch е почти забравена. Това се променя, когато Майкъл Джефрис става СЕО. Той сменя дизайна на дрехите към по-секси стил. До 2006 година Dunkin Donuts e само поредният магазин за понички. През 2006 година обаче новият собственик сменя основно имиджа и слага синята якичка на служителите. Най-големият конкурент на компанията в момента е Starbucks. Dunkin' обаче няма високите претенции на веригата за кафе, която си гради имидж на място, където ходят бизнесмени и пият капучино, докато се взират в лап-топа си. Dunkin' са по-ориентирани към редовия американец, който влиза, купува си поничка и кафе и излиза обратно към офиса си. След като през 1985 година компанията вдъхна нов живот на пазара на видео игри и бе на гребена на вълната в продължение на пет години, тя започна да губи клиенти, които се насочваха към PlayStation. Завръщането стана през 2006 г. с представянето на Wii конзолата, която бе сензация не само за компанията, но и за цялата индустрия. Емблематичната поло блуза с бродирано алигаторче се появява през 1933 г., след като тенисистът Рене Лакост сключва сделка с мениджъра си - за всеки спечелен мач ще получава по един нов куфар от алигаторска кожа. Скоро започват да бродират алигаторче на всичките му екипи и оттам се ражда идеята за дизайнерска марка. Компанията процъфтява 40 години, след което започва да губи пазарен дял от Ralph Lauren u Ab-ercrombie and Fitch. Докато се появява Кристиян Лемер, който вдъхва нов живот и имидж на колекцията. В рамките на 5 г. продажбите се удвояват и през 2005 година са продадени почти 50 млн. продукта в 100 държави. Сред промените, които извършва Лемер, са привличането на млади тенис звезди, като Анди Ро-дик, за лица, както и създаване на хайклас имидж - марката не се предлага в универсални магазини като JC Penny u Macy's.

Няма коментари: