вторник, 19 февруари 2008 г.

На прицел - аудиторията в интернет

На прицел - аудиторията в интернет
в. Дневник
Албена БОРИСОВА

Агенцията за проучване на онлайн читателите „Гемиус" подписа първия си договору нас „Гемиус" оперира в повечеот 16 европейски държави.С технологиите на компанията за изследване на интернет аудиториите и ефективността на онлайн рекламните кампании работят над 1000 интернет издателя и над 80медийни агенции. Всеки месец се мерят над 100 милиарда импресии в над 400 хиляди домейна. Най-голямата агенция за проучване на интернет аудиториите в Централна и Източна Европа „Гемиус" (Gemius SA) подписа първото си споразумение в България. Агенцията ще измерва профила на аудиторията на dir.bg, съобщиха от екипа на портала. Проучването ще предоставя данни за реалния брой потребители в различните ресурси на портала, както и за техния социо-демографски профил. С помощта на съвременна методология се дава най-важната информация за рекламодателите, така че да могат с максимална точност да насочват рекламните си кампании към местата, където тяхната целева група е представена най-добре. „Единната методология за работа с онлайн медиите в България ще създаде предпоставки за тяхното динамично развитие. Изборът ни се определя, от една страна, от сериозния опит на „Гемиус" именно в Централна и Източна Европа, които са пазари, близки в развитието си до българския, а от друга - на базата на достатъчно разумна технологична и ценова политика“ , обясни директорът на dir.bg Марина Жеглова. Досега рекламата в портала е отчитана и управляване чрез система, разработена от екипа на dir.bg. „Развитието и разширяването на пазара в България обаче неизбежно води до необходимостта да се премине към независим източник на изследване на аудиторията, което дава допълнителна сигурност на рекламодателите и повишаване на ефективността на изразходваните за интернет рекламата средства", смята Жеглова. Разговори за сътрудничество с „Гемиус" са водени и от друга голяма интернет компания в България, „Ем Ес Кий груп" (MS Key Group). За момента обаче от екипа й се въздържат от конкретна договореност. „Много е важно системата за отчитане на аудиторията да бъде единна и да е обективна, но в момента пазарът е все още фрагментарен и това трудно ще се случи", коментира мениджърът „Бизнес развитие" на „Ем Ес Кий груп" Мартин Петров. В момента компанията, която е собственик на sportal.bg и на още около 20 развлекателни сайта, използва за измерване на аудиторията си Google Analytics. Този продукт се прилага за следене на трафика и от много други български компании. „Услугата на „Гугъл" е сред най-добрите в света и е независима. Поради тази причина не е лесно да се вземе решение за преминаване към друга система, трябва да се знаят много добре какви са предимствата й", обясни Петров. Интернет е един от най-динамично развиващите се бизнес сектори в България. Според последните проучвания мрежата се ползва от около 2.5 милиона души и от три четвърти от фирмите в страната, като потреблението на интернет продължава да расте с устойчиви темпове. По данни на „Инвестор БГ" през 2007 г. българският пазар на рекламата в интернет е достигнал нетни обеми от 12 млн. лв. Това представлява 60% ръст в сравнение с 2006 г. Прогнозите на компанията са, че до края на тази година интернет пазарът в страната ще генерира близо 18 млн. лева нетни приходи. Подобна -за 18-20 млн. лв. нето обем, е прогнозата и на екипа на dir.bg. Според Мартин Петров от „Ем Ес Кий груп" съвсем реалистично е обемът на рекламата в интернет в България да нарасне със 100%. „Много от компаниите вече сериозно репозиционират медиа миксовете си, защото вниманието се обръща към интернет", смята Петров. *** Текст под снимка Kakmo и останалите медийни сегменти, интернет също се нуждае от единна система за измерване на аудиторията. Все още обаче пазарът не е готов за тази стъпка. стр. 16

Няма коментари: