събота, 4 април 2009 г.

Героите на звездните реклами

Експрес - 29 стр.
Героите на звездните реклами



Инвестирайте в реклама по време на криза, това не е съвет на "Експрес", а съвет на един от най-авторитетните всекидневници Financial Times. Изданието поде рекламна кампания, подтикната именно от разразилата се световна финансова криза. Призивът е в никакъв случай да не се орязва рекламата, а напротив - да се рекламира още повече фирмата и конкретната дейност. Естествената реакция при криза е да се орязват бюджети, да се съкращават служители и да се затварят офиси. Единствено не трябва да се съкращава рекламата, защото това е все едно човек да боледува и да спре лекарствата, защото са скъпи.
Какъв е еталонът за добър продавач? Да пробута дезодорант на Венера Милоска, гласи един стар анекдот.
В днешно време добрият продавач все по-често приема облика на някоя свръхактуална звезда, която ни убеждава от билбордове и телевизионни реклами, че точно този парфюм, дреха или банка са най-добрите на света. Колкото по-известна е избраната личност, толкова повече клиенти за производителя. През последните години рекламата в банковия сектор в България предложи на хората не само креативност и приказни герои, но и ги облъчи многократно и по всевъзможен начин. Потенциалните клиенти са затрупани с рекламни съобщения навсякъде и по всяко време, нищо че все по-трудно се отпускат кредити. През 90-те години банковите институции залагаха на обичани актьори за рекламите - Таня Полова, Зуека, Митко Рачков и др. През последната година предпочитани са известни спортисти. Банките имат топло чувство към тях.
Бербатов и неговата карта
От сутрин до вечер от екрана и на улицата се срещаме с любимците на народа, които агитират за ипотечни кредити. Рекламата с Димитър Бербатов и "моята карта" с негов автограф е една от емблематичните сред комуникацията на карти. PR специалистите са категорични, че Първа инвестиционна банка е направила удар с привличането на Бербо за рекламно лице. "Любовта" между банката и нападателя пламна по време на последната церемония "Футболист на годината", на която ПИБ награди Митко с дебитна карта с 10 000 евро.
Гибона за първи път в тв реклама
Капитанът на националния отбор по волейбол Пламен Константинов и бившият световен шампион по шахмат Веселин Топалов са новите рекламни лица на Сосиете Женерал Експресбанк. Заедно с певицата Мария Илиева участват в имиджовата кампания "Успяваме заедно". Тримата бяха заснети в три различни клипа, които показват как служители на банката впечатляват звездите именно в областите, в които са популярни. "Беше ми много приятно да участвам в заснемането на този клип, защото изживяването е напълно ново. Винаги ми е било интересно да видя как се работи в тези среди", заяви Пламен Константинов, който досега не беше използван за рекламно лице.
Ветеранът Ники Кънчев и "ипотечният" Христо Мутафчиев
Ветеран в рекламирането е Ники Кънчев, който се очертава и като най-ангажираното лице в дисциплината. "Първата ми истинска реклама беше за Хеброс банк, признава журналистът.
Малко хора не са виждали "хипотетичната" реклама на СИБанк. Става въпрос за онзи скеч на Христо Мутафчиев, в който героят му хипотетично трябва да работи на три места, за да може след 10 години да си купи жилище, в което да живее с третата си жена. Явно три е щастливото число за този герой, защото той успя да се уреди с фотокомикс за "ипотетичните" си приключения в три епизода, замислен и изработен от ICYGEN. Фотокомиксът е всъщност новата интернет рекламна кампания за ипотечните кредити на СИБанк, в която героят носи многозначителното име Ицо Хипотезата и разказва за своя живот в същия скечов стил. Първата част от комикса резюмира ежедневието на Ицо - работи зад бюро, кара "любимия" на повечето българи "Голф" двойка и привидно всичко му е наред, но все още живее в дома на мама и тате.
Спират Янакиев за кредит на улицата
Друг светъл образ, който ни гледа от поредния билборд или банкомат, е на Роберт Янакиев. Засмян и избръснат, Данчо аха да каже "да-да" и от плаката. Защото навик му е двойно да отрицава от малкия екран. Образът му обаче някак си се разви и наднича откъде ли не. Знаят кой е той театралите, киноманите и всички, които се интересуват от изкуство. За масовия зрител си е Данчо от Пощенска банка. Приятелите му казвали, че трябва да си смени личната карта. Питали го: "На тебе някой вика ли ти Роберт изобщо?". Иначе жилищен кредит няма. Но хората по улицата редовно го питат как да получат пари и му се сърдят, че от банката не им дават. "Държат ме отговорен. А то има условия, които те да изпълнят", гледа с насмешка на ситуациите актьорът, който е лице на Пощенска банка.
Мартина Вачкова не остава назад
Първата й подобна изява беше преди 11 години, когато се снима за американска фирма за памперси. Тогава Вачкова играе ролята на бременна, а по стечение на обстоятелствата малко след снимките наистина забременява. И рекламите за перилни препарати не я подминават. "Рекламите са допринесли за по-добрия ми имидж. За разлика от мои колеги обаче не вземам тлъсти суми за хонорари, а като за детски закуски", сподели водещата на токшоуто "Жените" по БНТ. В момента тя заедно с Тончо Токмакчиев, с когото изградиха образа на Кирето и Сийка, са лица на ПИБ.
Три банки искат Румяна Нейкова
За първи път у нас три конкурентни институции, опериращи на един пазар, негласно се споразумяха да използват едно рекламно лице. Преди време стана ясно, че Българска обединена банка, Първа инвестиционна банка и Кооперативна търговска банка джентълменски са си стиснали ръцете, за да могат пълноценно да използват популярността на единствената наша златна медалистка от Китай - Румяна Нейкова.
Иван и Андрей се блъскат в "Лев инс"
Иван и Андрей от "Сблъсък" пък заснемат първата си тв реклама преди две години и стават лица на застрахователната компания "Лев инс". Последното им участие в подобни начинания - два спота за Globul, обаче се превърна в хит сред младите. Някои още си припяват "защо няма Cooper за теб и за мен", вдъхновена от песен на Софи Маринова. Реализацията и на двата клипа отново е дело на Ashley and Holmes. И тук главните действащи лица дават приноса си за сюжета, режисирани от Драгомир Шолев, като измислят популярната фраза.
***
Ето няколко наистина запомнящи се реклами:
Пощенска банка - "Чудното семейство" с Любо Нейков и Виктор Калев - "И на мен ще ми дойдат добре до 50 лв. подарък". Или друго мило семейство, което се обяснява пред приятел - "То не може пари за всичко" и съответният отговор: "Да, да...". И накрая - "Дават ли ти, ВЗИМАЙ!"
ПИБ - Татяна Лолова и нейните спътници в маршрутка
"Живот в небесата" с Васил Василев-Зуека и Димитър Рачков
Известният музикален хит от времето на предаването "Риск печели-риск губи" със Зуека и Светльо - "С колко искате да пораснете?"
Банката заложи и на други хитови елементи - сериала "Сексът и градът" и футболната звезда Димитър Бербатов.
Societe General Expressbank - банката заложи на известни личности като Мария Илиева, Веско Топалов и Пламен Константинов.
СИБанк - актьорът Христо Мутафчиев с "Хипотетично или ипотетично".

Няма коментари: