сряда, 4 февруари 2009 г.

И „Фейсбук“ се насочи към големия бизнес

Дневник - 16 стр.
И „Фейсбук“ се насочи към големия бизнес



Социалната мрежа може да отвори своите бази данни за маркетингови проучвания
Популярната социална мрежа „Фейсбук“ (Facebook) търси начин да превърне огромното си информационно богатство в парично, пише в. „Гардиън“. В близко бъдеще данните на всичките 150 млн. почитатели на мрежата могат да бъдат предоставени на различни корпорации за маркетингови проучвания. Всяко едно от допит-ванията ще обхваща определена част от потребителите на „Фейсбук“ и ще е базирано на информацията, съдържаща се в личните им профили. Идеята, която със сигурност ще разяри защитниците на личните права на интернет потребителите, беше представена преди седмица лично от основателя и изпълнителния директор на „Фейсбук“ Марк Зукърбърг. По време на Световния икономически форум в швейцарския град Давос 24-годишният Зукърбърг нагледно демонстрира предимствата на социалната мрежа пред трудоемкия и често скъпоструващ процес на препитване на фокус групи. Той представи резултатите от допитване за мира в Близкия изток, което минути по-рано проведе онлайн сред потребители от палестински и от израелски произход. След това поиска мнението и на над 100 хил. американци за ико-номичекия план на президента на САЩ Барак Обама, като получи отговорите им до минути. Според Зукърбърг корпоративните проучвания сред членовете на социалната мрежа могат да започнат още тази година. Той допълни, че „Фейсбук“ вече анализира общите нагласи на потребителите си, изследвайки дейността им на сайта. Освен това едно от сравнително новите приложения -Engagement Ads tool, позволява публикуването на различни проучвания на личните уебстраници на потребителите, които по този начин могат да виждат мненията на познатите си от социалната мрежа. Тази година „Фейсбук“ се надява съществено да увеличи приходите си от реклама. По този начин компанията ще се опита да оправдае стойността си, оценена от гиганта „Майкрософт“ на 15 млрд. долара, коментира в. „Гардиън“.

Няма коментари: