Национална бизнес поща - 52 стр.
Красимир ДРУМЕВ, издател: Не се страхувай, не мрънкай
-Г-н Друмев, издавате най-Високотиражните списания у нас, как успявате?
- Тайната на успеха е да не се страхуваш и да не мрънкаш. Като нация имаме недобрата черта да се оплакваме. Трудности има, те са част от живота, но
ЧОВЕК ТРЯБВА ДА ЗАПРЕТНЕ РЪКАВИ И ДА ГИ ПРЕОДОЛЯВА Престоят и работата ми в Америка много ми помогнаха в това отношение. Там дори просяците и бездомниците не се оплакват, станало е част от националния им характер. А това е важно, защото всяко начинание в частния бизнес в една държавнически неуредена страна, каквато е България, е трудно. Човек трябва да стиска зъби и да преодолява трудностите.
- При Вас те от какъв характер са?
- На времето идваха от проблеми с разпространението, данъчните ставки бяха високи.
НИЕ СМЕ ФИРМА, В КОЯТО НЯМА И НАМЕК ОТ СИВ БИЗНЕС Искаме и се опитваме да издаваме списания на европейско равнище, в които да няма аромат на балканско и махленско. През 1989 г. на пазара на труда имаше само млади хора без опит. Бяхме 5 души, когато започнахме, в една стая в апартамент на тъста ми. Трябваше да се обърнем към неопитни хора, току-що завършили образованието си. За мен бе важно те
ДА СА С АМБИЦИИ,НАХЪСАНИ, ПОЧТЕНИИ МОРАЛНИВъв фирмата липсваше
средното и по-възрастното поколение и те нямаше от кого да се учат. Учиха се от грешките си, което е скъпо нещо. Но е част от развитието в нашата страна.
- На медийния пазар има стагнация, световни издания намаляват тиражите си. При вас усеща ли се? Какви са прогнозите Ви?
- Стагнацията на медийния пазар в световен мащаб е значителна. Стигна се дотам, че
В NATIONAL GEOGRAPHIC СЪЩО БЯХА ИЗВЪРШЕНИ СЪКРАЩЕНИЯ НА СПОСОБНИ И МОЖЕЩИ ХОРА Тиражите намаляват вцял свят поради намалена-
та покупателна способност на населението. Намаляват и рекламите, които са по-важният източник на доходи. В България също. Нашите списания са си създали добро име, те имат история и престиж и сме в подобри позиции спрямо издания, които не са успели. Но въпреки това, някои планове, които имахме за реализиране на нови заглавия, ще отложим за по-късно. Надяваме се през 2010 г. икономиката отново да се завърти в добро темпо. СМЯТАМЕ, ЧЕ ПИКЪТ НА КРИЗАТА ПРЕДСТОИ . ПРЕЗ АПРИЛ-МАЙ през лятото отражението й ще е слабо, и след то-
щите следи на събитията. Има актуални страници, същевременно и по-трайни теми, които се работят по-дълъг период от време, да речем месец. Списанието е със стабилни позиции на пазара и една от причините за това е от морално естество. Ние
СТАРТИРАХМЕ СПИСАНИЕ, ПОСВЕТЕНО НА ЛИЧНИЯ ЖИВОТ НА ЗВЕЗДИТЕ, НО КАТО ПРИЯТЕЛИ, БЕЗ ДА СЕ РОВИМ В МРЪСНО БЕЛЬО да измисляме и съчиняваме. Приятно жълто, без лъжи и с добро чувство към звездите. И те го оценяват.
- Таргет групата на сп. „Блясък"?
- Предимно младежка, но КОГАТО ЕДИН ПРОДУКТ НЕ СЕ РЕКЛАМИРА И НАЛАГА НА ПАЗАРА, НЯМА ЗАЩО НЕГОВИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИДА СЕ ЧУДЯТзащо не върви добре... За нас това е инвестиция, не прахосани пари.
- Ценовата ви политика?
- Списанията да са на максимално достъпни цени до аудиторията. Не предвиждаме корекции, стига на пазара да не се рлучат черезвичайни неблагоприятни неща. Имаме антик-ризисна програма. Първа точка в нея е
МАКСИМАЛНО ОПОЛЗОТВОРЯВАНЕНА ВЪЗМОЖНИТЕ ВЪТРЕШНИ РЕЗЕРВИ, вярвам, че ще настъпи подобрение.
- Планирате ли броеве, събития, докъде стигат разчетите Ви?
- В журналистическо отношение работим с краткосрочно и с перспективно планиране, което понякога е повече и от половин година. Във финансово отношение имаме бизнес план и бюджет до края на 2009 г. и по него се работи планово.
- Как ще коментирате най-популярното ви списание „Блясък"?
- То е информационно списание и върви по горе-
и средната възраст, хора, които имат активно отношение към живота, работещи, действащи и динамични, с доход, позволяващ им да си купят списанието.
- Налагането на приятно жълто ваша стратегия ли е или на партньорите ви?
- Наша е, от самото начало, когато не сме мислили за партньори и не знаехме как ще се развие фирмата. Възприехме маниера и подхода към светския живот на европейските подобни издания.
МНОГО ВАЖЕН МОМЕНТ ЗА УСПЕХА НИ, РАЗВИТ ПО-КЪСНО, Е МАРКЕТИНГЪТ Всяко наше списание заделя от доходите значителна сума за различни дейности, които да го популяризират сред населението - годишни награди, различни празници, конкурси и мн. др., т. е. значителна част от прихода се връща отново на пазара под формата на маркетингови дейности. Не предвиждаме съкращения.
- Лесно ли се работи с БГ звезди?
- Като цяло не ни създават проблеми, ние сме в приятелски отношения с тях. Естествено, всяка звезда търси да намери позитивното за себе си, критичните думи не й допадат. Но мисля, че в течение на времето тези, които се развиха като истински звезди,
ПРИЕХА ЕВРОПЕЙСКИЯ МАНТАЛИТЕТ ДА НЕ СЕ СЪРДЯТ ако видят нещо немного положително за себе си.
Категорично нямаме конфликти и това ни отличава от разни булевардни издания.
- Плановете ви?
- Да пуснем нови заглавия, национални и лицензи-онни. И да развиваме активно интернет изданията. Вече стартирахме с женското интернет издание Rozali.com.
понеделник, 2 февруари 2009 г.
Красимир ДРУМЕВ, издател: Не се страхувай, не мрънкай
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар